fredag 15 januari 2010

Tulpanens dag

Hurra!! för en underbar blomma som har sin dag i dag!
Det är nämligen tulpanens dag.
Tulpaner från Amsterdam sjungs det men tulpaner kommer ursprungligen från mellanöstern.
Jag älskar tulpaner!! Måste nog överraska mig själv och köpa med mig en bukett hem i dag.
Nu ska jag hoppa i kläderna, stoppa lite mat i huvudet och sedan dra iväg.Dags för tenta i inköp.
Det ”spritter” i skrivar handen, hjärnan har registrerat allt och minnet är på topp!!
Jaa, men eller hur??
Jag ljuger som en häst travar =)

14 kommentarer:

  1. Lycka till på tentan idag.
    Men känner jag dig rätt kommer du att klara det galant.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Du är väl värd en bukett, eller förresten köp två!! Lycka till idag/kramar

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för dig idag o jag känner i stortån att det kommer att gå toppenbra;))

    Mitt kära köksbord ska också få sig en bukett tulpaner idag!!

    Tulpane-kramizzzzzzar

    SvaraRadera
  4. Åh tulpaner (vita) är mina absoluta favoritblommor. När jag fortfarande bodde i sverige hade jag alltid en färsk bukett hemma uinder säsong. Tyvärr kan man itne köpa dom i Alanya.
    Lycka till idag!

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!
    ja tulpaner är verkligen fina.Lycka till med tentan idag /Kram

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också tulpaner, synd bara att vi har en katt som tvunget MÅSTE äta upp snittblommor...
    kram

    SvaraRadera
  7. Jag håller alla mina tummar! Jättefin bukett, det vårpirrar i kroppen ;) kramar

    SvaraRadera
  8. Svar: Ja visst känner man sig duktig när man har promenerat ute i kylan =)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag håller mina tummar för dej idag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det kommer att rinna till fint i frontalloben i dag min vän. Du klarar detta galant. Lycka till. Jag har ett presentkort på Interflora, tror jag ska köpa mig en fin bukett idag, bara till mig själv. Tulpaner kommer från Turkiet, lärde mig det för ett antal veckor sedan då jag läste en bok // kramar om

    SvaraRadera
  11. Svar: Hahaha ja jag ser lite skum ut med allt skum på huvudet :P

    Kram

    SvaraRadera
  12. Önskar dig lycka till.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Är det så? Åh, då ska jag köpa mig en bukett! :-)

    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  14. Japp ... så var det gjort :-) Jag har antecknat ditt namn i min "folk-som-ljuger-bok" ;-D Kramar

    SvaraRadera