fredag 5 mars 2010

Seven eleven…

…i förra inlägget fick mig att tänka på sju.
Talet 7 har alltid betraktats som speciellt.
Det är en betydelsefull siffra genom historien och ett heligt tal i många religioner.
Har ni tänkt på att sju används i en massa situationer...
Sju resor värre, Sjutusan till karl eller ett Sjujävla liv...
Att slå en sjua - inget jag bemästrar men ändå Free Happy Smileys
Sjunde himlen, Sju underverk och Sju svåra år
Sju sorters kakor och Sju sjuka sjömän
Sju var dvärgarna och Sju sorters blommor ska ju läggas under kudden.
Sju års olycka om man kraschar en spegel Free Basic Smileys
Sju är dödssynderna och de positiva motsatserna, de heliga dygderna är ju också Sju till antalet.
7 måste ju verkligen vara kung bland siffrorna.
7kt bra!! Free Happy Smileys
Kommer ni på fler??

13 kommentarer:

  1. Nej jag kommer inte på ngt mer, men nu kommer jag gå och tänka på siffran 7 hela dagen=D Ha en toppenfredag!Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, där har du verkligen tänkt till... det måste tagit sin lilla stund att komma på allt det!

    Sv: Nja, han spelade golf långt innan mig. Men lite cred för att man tillåter det kanske man får? Haha. Han hälsar och tackar!

    SvaraRadera
  3. Wow, va mycket på 7...har jag inte ens tänkt på. Intressant
    Sv: ja gud va skit-kul det ska bli nu. (jag stoppar papperstussar i näsan o snusnäsduk om munnen) hahaha kramar

    SvaraRadera
  4. Å jag som alltid funderat hur 7 kunnat bli mitt turnummer?!... men nu förstår jag bättre;) Jag tror att du fått in dem alla... tog väl en stund eller???

    Ha de'

    SvaraRadera
  5. Vilka djupa tankar en fredag!
    Ha en fin dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. ja det var mycket om siffran 7.Ha en bra fredag /Kram

    SvaraRadera
  7. Noice SJUnger bäst ;)
    Ha en toppen fredag!
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  8. Själv så har jag siffran fem som turnummer, har alltid varit så men vet ej varför.
    Nu har jag laddat för en whiskykväll, men bara ångorna och andedräkterna får mig att må illa.
    J får nog sova i källaren inatt;)
    Ha en bra kväll/kram

    SvaraRadera
  9. nej, du har kommit på allt så bra så
    kramar

    SvaraRadera
  10. Kommer inte på något mer, tänkte mest titta in och önska dig en trevlig helg! =)
    Kramar

    SvaraRadera
  11. 7 flaskor PÅSKMUST räddar kvällen. ;)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  12. Men jisses, vad du fnular! =) Kommer inte på fler, du har tänkt på allt! =) Du är för go'! Kram och ha en mys-pysig fredag!

    SvaraRadera
  13. Jösses vad mycket 7-igt, här är det tvärstopp, kan inte komma på fler.

    Kramizzzzz

    SvaraRadera