tisdag 14 juni 2011

Optimist – jo men visst

Asså det finns vissa grejer som bara ska funka.
Dit hör t.ex. bilen, hushållsmaskinerna såsom tvättmaskin, diskmaskin, spis, micro o.s.v.
Tv:n och framförallt datorn!
Igår när jag skulle starta min bärbara dator var startknappen trasig!
Fatta vilken panik, frustration jag kände.
Ett litet I-landsproblem kan man kalla det!
Jag fick använda mannens stationära men där fanns ju inte mina favoriter och era bloggar. Så för att ”hitta” er fick jag gå via era kommentarer ni lämnat hos mig. Döjobbigt!! Lite pyssel men det gick. Allting går utom riktigt små barn, bla bla bla.
När gubben äntligen vaknade (hade jobbat natt. Tänk att dom alltid jobbar när något krånglar) så tog han sig an datorn så här
"Åh, så nervös jag är duktig du är. Du har väl allting under kontroll? verkar veta precis vad du gör. Ser ju ut som om den aldrig mer kommer att bli sig lik jättefint ut!"
Nu är det ju så att min man verkligen är duktig på datorer. Också!
Han lagade både startknappen och fläkten, så nu låter inte min dator som en skördetröska längre…
Jo då så att... 
Dont worry be happy sign smileys

31 kommentarer:

  1. Du är ju duktig du oxå :)
    Du brukar ju hjälpa mig när jag är i nöd!
    Godnatt vännen♥

    SvaraRadera
  2. Irriterande med strul! Hoppas det löser sig... och att det är ett "billigt" problem.
    Mitt tips är bloglovin, tycker det är supersmidigt! Ge det en chans! Där ser man alla nya inlägg nästan så fort de publiceras så slipper man hoppa runt till alla för att kolla om nåt nytt har hänt.

    SvaraRadera
  3. En finfin data-fixar-gubbe du har!

    SvaraRadera
  4. Ja, tekniska prylar ska bara fungera, och därmed basta ;-)
    Jag går alltid via kommentarer ... Kanske därför det tar så jädrans lång tid för mig att gå på återbesök?
    Gomorron Carina

    SvaraRadera
  5. Grattis till den händige mannen. Det där hade Adam aaaldrig klarat!

    SvaraRadera
  6. SKÖNT att han kunde laga den. Om min man hade tagit isär min dator på det viset, så hade jag blivit skitnervös;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Usch fy! T.o.m jag blev rädd när jag läste! Värsta som kan hända är att datan dör! =O



    sv: Jag har svarat på frågorna nu =D

    SvaraRadera
  8. Hej Carina!
    Tack för dina muntra inlägg. Det är härligt att få skratta lite så här på förmiddagen.
    Vad det gäller kommentarkrångel och annat strul med blogger, så börjar jag vänja mig och hetsar inte upp mig längre. Funkar det, så funkar det, men det är tråkigt att inte kunna kommentera till en del.
    Ha de´ gôtt!
    Äppelblom

    SvaraRadera
  9. Men guu vilken tur att det är DIN man som plockat isär datorn på det viset. Hade det varit MIN man hade det gått år h-----e kan jag tala om ;)

    SvaraRadera
  10. Ja men precis så där skulle jag också känna mig om inte min dator av någon orsak inte skulle gå igång en vacker dag. Fullkomligt panik skulle jag få för jag är verkligen datorberoende även om jag inte sitter och bloggar hela dagarna. Nä... det gör jag inte för det finns sååå mycket mer man kan pyssla med vid datorn även om det mesta bara är rent tidsfördriv... men utan tvekan ett klart beroende.

    Vilken duktig karl du har där hemma som kunde ta sig an problemet med din dator och fixa felet. Tyvärr har jag ingen man... jo en man har jag... och mekaniker är han... men INTE på datorer. Så därav känner jag ännu mer panik om min dator en dag inte skulle fungera. Då måste jag lämna in den till en riktigt reparatöt och där lär ju dator bli kvar i flera veckor vilket jag faktiskt har fått erfara och det var inte roligt.

    Herregud... det var ju inte meningen att jag skulle kommentera så här mycket för jag har nämligen annat att framföra till dig som är ägare av en blogg som jag tycker så mycket om och som jag har svårt att hålla mig ifrån.

    Du har något att hämta hos mig Carina !

    Ha en fortsatt härlig tisdag !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Ja det tur man har sina män ibland, ja då datorn pajar i alla fall :D Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken duktig man du har =) Tur du har honom!! =)
    Tack för din fina kommentar hos mig =) Kram

    SvaraRadera
  13. Sv: 4000? Nej nej, en bra lägenhet går på det dubbla... Det är dyrt här nere.
    Tack för det generösa erbjudnadet, jag ska höra med Batman om han har lust att vara er slav i sommar. ;)

    SvaraRadera
  14. Jag har tappat den..:-( Jag som ALDRIG tar av den... gick ned i vikt, kände att den började sitta lite löst, tänkte att jag skulle gå och låta ta in den... å så tappade jag den... :-( MEN den nya är nästan snyggare, så dte kommer att bli toppen till sist!

    SvaraRadera
  15. Snacka om att ha "matjord i fickorna", hahaha. Tänk, vad dom är bra att ha........männen alltså ;-)))
    Samma här, jag gillar också vita blommor. Inhandlade några i dag.......som jag kanske skulle ta och peta ner i jorden nu ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Nog för att J är duktig på det mesta, men dit hör INTE datorer.
    Eller förresten, han fixade internet sist när det var strul, så han ÄR en handy man;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  17. Bra att ja såna där händiga typer nära sig. Challe här hemma brukar få gripa in när datorn krånglar för jag har NOLL tålamod!

    SvaraRadera
  18. Sv: vilket elefantminne du har! Själv börjar jag bli gammal och senil... Jo rum finns att hyra för 4000, halva hyran. Hehe. ;)

    SvaraRadera
  19. En så´n där duktig man har jag oxå i byrålådan...ehh...vad säger jag?? ;o)

    Tur han fick igång skördetröskan igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Herre Gud,kvinna. Blottar du datorns heliga insida!!? ;)
    Vilken tur att vi har Gubbar som kan det mesta :)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Japanerna skulle var jäkligt glada om det bara var datorn som strulade........brukar vi säga här hemma när det går oss emot.

    SvaraRadera
  22. Vad skönt att det fixade sig med din dator! Min sambo är också något av en dataexpert, så det är bara att låta honom ta sig en titt om något strular. Smidigt!
    Ja, tänk vad beroende man ändå blir av alla apparater i hemmet... Jag vill inte ens tänka tanken hur det skulle vara om tvättmaskinen gick sönder... Huuu!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  23. Du har nått på min blogg :-)

    SvaraRadera
  24. Vad bra du har det:-)
    Men fattar att du var nervös:-)
    Katastrof när datorn går sönder!

    Kramar

    SvaraRadera
  25. WOW! Vilken Handyman du har! =)
    Kram på dig!
    (Och NU kan jag kommentera hos dig igen! Gick nämligen inte innan idag...)

    SvaraRadera
  26. Den mannen är du väl rädd om!
    Lyckost!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  27. En sådan man skulle jag också vilja ha.Min vet knappt hur man startar dator.Kram!

    SvaraRadera
  28. Vilken tur att gubarna våra är så duktiga, men jag måste säga att det ser lite skräckinjagande ut på bilden med datorn hihi.

    Nu får vi hoppas att den håller sig i skinnet;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  29. Vilken man!!!!
    Min har tummen mitt i hann.......

    Tror jag skura upp och tittar hur det ser ut i min, för den stänger av sig mitt i, men det gör inte "sängvärmaren"....ännu...hihi

    Den vita husljuslyktan är så fin, har en nästan likadan!

    Jag är ju alltid sen, så en go natt och en fin onsdag önskas1

    KRam

    SvaraRadera
  30. Du är "bara" för härlig!!!!! Tänk att när man läser dina Inlägg sitter jag ALLTID med ett leende! Du skriver så "mitt i prick" m.m.
    Ger så mycket glädje och samtidigt skymtas ett varm hjärta! Lyfter på min hatt och säger: Tack för att du "finns".
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  31. Jag instämmer i varje ord, som min namne här ovan skriver! Jag kan inte uttrycka det bättre! Tack för ännu ett glatt skratt!
    Kramar från skånska Monica!

    SvaraRadera