tisdag 7 februari 2012

Real Life

Hur är din inställning till melodifestivalen? undrar Yohanna

Jag förundras över hur mycket denna tävling engagerar människor.
Det blir som två läger. För eller emot. Fel låt, rätt låt.

Förr tittade jag alltid. Först på den svenska uttagningen och sedan på den stora Eurovision Songcontest. Där satt man och blev trött på den låååånga omröstningen bara för att strax innan tolv på natten få veta vem som vann. Oftast fel låt!

Mitt tydligaste minne är nog 83 då Carola vann med främling i sin pippigula dräkt.

Sedan blev det mindre schlager och en massa deltävlingar och andra chansen. Där någonstans tappade jag intresset. Nuförtiden tittar jag nästan aldrig.
Tittar ni?

Dagens kloka…
Att personer som spelar säckpipa alltid går runt beror på att de vill komma bort från oljudet

37 kommentarer:

  1. Nej jag tittar inte...tappade "intresset" helt när det gjordes om. Finns bättre program att se.
    kram

    SvaraRadera
  2. Nä, jag tittar knappt ngt.....

    Ha en bra dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Japp, jag tittar! Jag håller med dig om att den ändrats till det sämre och att oftast fel låt vinner. Men ändå lyckas den engagera mig. =) Ja, om något annat dyker upp, överlever jag naturligtvis. Inte så att jag planerar livet utifrån vare sig deltävlingar eller final...=)
    Kram och godmorgon finaste! ♥

    SvaraRadera
  4. Nä, jag tittar inte heller. Tappade också intresset när det blev sådan hajp med deltävlingar och sånt...

    SvaraRadera
  5. Ett program jag kan se men även missa, jag vet inte riktigt VAD jag tycker. Jag är en riktig "vel-Maja";)
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Jag tittar...på den svenska uttagningen. Ibland kollar jag på inför på en stora. Förr var jag anti fast jag tittade, nu har kjag blivit så vuxen så att jag erkänner att det är kul*asg* Fast jag har väldigt mycket åsikter om låtarna. =) Kan detta vara en bra terapiform kanske. Att få ut aggressioner?=)
    Må så jättegott!
    Kram Kram!Miriam

    SvaraRadera
  7. Då det var schlagerfestival,då tittade jag.
    Äh..jag tittar nu också men nu tycker jag inte det är bra.
    Men traditioner är till för att följas ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, det gör jag. Tittar, retar mig, smågnäller och tycker en del är bra. Lättsam underhållning för stunden!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag bojkottar melodifestivalen i år. Kanske att jag kommer att se den sista av dem alla. Men det är inte alls säkert.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Nej, jag är inte alls särskilt intresserad. Moahahahaha!
    :-D

    SvaraRadera
  11. Nja, det är sällan. Är inte riktigt intresserad känns det som.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att det är trevligt att se Melodifestivalen, men mer för artisterna och allt runtomkring än för själva låtarna.

    Några gånger har vi faktiskt suttit i publiken i Scandinavium också. Det är en grym känsla när det är direktsändning!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Förresten: Dagens kloka var ju bara så galet rolig!!!!

    SvaraRadera
  14. Jag tittade i lördags men det är fööörsta gången på väldigt länge. Nä jag klarar mig utan melodifestivalen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  15. Jag missade pga av att jag var på annan show, men nog ska erkännas att det är rätt kul och jag tycker det är skönt att det inte är riktiga SCHLAGERS, vilket inte alls är min musiksmak!!
    Lyssnade efter på den som vann i Lördags tycker det var en fantastisk låt!!!!
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  16. Jag tittade faktiskt i Lördags.
    Men nu till helgen missar jag eftersom jag jobbar natt!
    Men det gör rakt ingenting det heller :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. Ja jag följer det slaviskt! Sen delfinal-cirkusen startade för några år sedan så är det kul igen tycker jag :)

    SvaraRadera
  18. jag resonerar precis som du och nej, jag tittar inte längre
    kramar

    SvaraRadera
  19. sv: Haha! Jo, vi är ju lite förföljda av dom där stackarna som försöker komma undan från oljudet :-)

    SvaraRadera
  20. Jag tittar inte alls längre, jag blir av någon anledning upprörd över bidragen!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  21. Jag brukar titta på Melodifestivalen .
    I lördags gillade jag t.o.m en hårdrockslåt ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  22. Nej du den tiden är förbi utom i helgen då jag bara låg utslagen. Om det var festival eller inte kände jag inte av. Alltså inte utslagen av spriten utan värken i nacken. Till helgen ska jag göra något roligare och inte blir det då tv tittande
    Kram

    SvaraRadera
  23. jo då man sitter där varje år och svär över alla dåliga låtar så även i år, men LOREN utklassade alla bananwr och gud vet all skit som var med `FLINK tex...hujedamej vilken freaky typ

    SvaraRadera
  24. Nej, lördagskvällarna är dom tråkigaste TV-kvällarna med melodifestivalen på ettan och Gladiatorerna på fyran...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  25. Slutade oxå titta när det blev en massa deltävlingar och andra chanen och allt vad det nu är...

    SvaraRadera
  26. Det bästa med Melodifestivalen är ju att sitta där och dissa alla låtar. :)

    SvaraRadera
  27. Jag satt faktiskt och såg melodifestivalen i helgen men alternativet var visst att se på hockeyn....hmmm....inget svårt val alls! ;)
    Men visst var det bättre förr.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Ja, jag brukar titta men ibland bara med ett öga och höra med ett öra.Undrar vart detta program som en gång i tiden faktiskt var riktigt bra är på väg nånstans....
    Stundtals känns det som om t.o.m jag med min hesa och falska stämma skulle kunna gå till direktfinal.....för hur sjutton röstar folk? Har aldrig tyckt att man ska tävla i musik. Stundtals dyker det ändå upp en och annan goding som tilltalar mig direkt, så var det med Loreens låt. Den gillar jag skarpt. Ungarna gillar Sean Banan och kan redan hela texten, så den blir man väl tvungen att höra här hemma nu ett tag.Melodin är helt ok, sen kan vi ju diskutera texten.

    Dagens kloka är ju bara såååå bra!!
    Var hittar du alla dessa helsköna texter?

    Ha dé gott!
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  29. Ååå Carola...gud, vad jag diggade henne!! Jag hade till och med ett skivomslag med till frissan - med Carola - och sa att "Så vill se ut!" ;)

    SvaraRadera
  30. & ja, jag tittar på svenska uttagningen. Inte den stora.
    Jag hör till en av dom få som gillar melodifestivalen bättre nu, för jag tycker själva finalen blir så mycket bättre. När man liksom sållat bort en massa under några veckor & behållit go´bitarna till sist.

    SvaraRadera
  31. Oh ja. Absolut. Är en riktig melodifestivalnörd:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  32. Jag tittar inte, men det gör tydligen 3.000.000 andra ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  33. här kollas det för Nellie 7år vill se det men jag tycker dte är väääldigt långtråkigt så himla tur man kan blogga å spela wf under tiden:)

    SvaraRadera
  34. Ja du vännen, det var bättre förr;)) som det är nu så kikar jag med ena ögat o lyssnar med ena örat;)) tur att man är kvinna så att man kan göra två saker samtidigt.......jag menar kika på tv och köra blogg/wf ;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  35. Kalas!
    Återkommer med sammanställningen straxt ;)

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  36. God afton!
    Då är veckans sammanställning sammanställd ;)
    Tack för deltagandet. Nästa vecka kör vi igen.
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/february/sammanstallning-av-real-life-melodifestival.html

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  37. Den var bättre förr.


    Maria

    SvaraRadera