söndag 22 juli 2012

Marknad

Igår blev det en sväng till Nordmaling på marknaden.
Jag köpte en tröja gjord i Peru, och mannen som sålde den var Peruk ... Eller så kanske man inte kan säga?... Peruker?...
äsch, han var från Peru!
För ni som nu sitter och klurar på hur i sjutton jag tagit det där kortet så kan jag förklara. Det är dottern som är i tröjan och jag är bakom flötet kameran.
Jag köpte även honung. Jag har honung i mitt te varje dag och den med citronsmak är en favvo. Eucalyptushonungen är toppen om man känner sig förkyld.

Dagens kloka…
Den som delar honung med björnen,
får den mindre delen

20 kommentarer:

  1. Snygg tröja! Men man ser inte peruken!
    På dottern, alltså! Ja, inte peruken, som sålde den heller, för den delen...

    Du är för rolig!
    Sommarkram från mig, Monica

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg tröja, men jag hoppas att du inte får alltför stor användning för den på ett par månader eller så. Fast det är klart, svensk sommar tarvar tjocka tröjor... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jätte fin tröja.
    Akta dig...dottern passade jätte bra i den ;)
    Själv låg jag och solade hela dagen i går i Tralland :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härlig tröja som du kan få mycket användning av under kalla dagar. Ja, nu menar jag förstås inte förrän senare i höst då....hahaha...

    Marknad, vad roligt....har inte varit på nån på jättelänge. Det brukar vara en hel del här runtomkring och på Öland nu på sommaren. Ditt honungstips tackar jag för,kan vara bra när förkylningens stunder kommer hit!

    Vet du, vaknade av solen som sken...vad underbart!

    Bra söndag på dig vännen!
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  5. Vi "råkade" missa just den marknaden, till stor glädje för J;)
    Snygg tröja, kan tänka mig att du får dela den med S:)
    Kram♥ kära granne

    SvaraRadera
  6. Fina fynd! Tror att jag måste åka till Peru och köpa en sån där tröja. Fast det är för varmt här för att använda den... Men jag vill åka till Peru i alla fall :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka fynd! JÄTTEfin tröja! Jag säger som Camilla - håll hårt i den så att inte dottern får mersmak! =)
    Kram på dig vännen! ♥

    SvaraRadera
  8. En sådan tröja skulle jag inte säga nej till! :)

    SvaraRadera
  9. Snygg tröja! Ser mysig ut att ha kalla vinterkvällar. Peruan är det va? Eller? :)

    Sv: Jag ser gärna den i mitten med, men det är klart att man klarar av två saker samtidigt! Hehe!

    SvaraRadera
  10. Vilken snygg tröja men hoppas du slipper använda den på väldigt länge!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefin tröja.
    Så fint av dej att köpa närodlat. Jg menar, Peru ligger väl inte så långt bort! ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Snygg tröja du hittade :)
    Du kanske träffade min mor och far där i går oxå?
    Ha en fin Söndag goa granne♥
    Kramen♥

    SvaraRadera
  13. Peruken.....du är kul du! Var kommer det ifrån, kommer det bara så där?

    Tröjan var supersnygg!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Wow snygg tröja :)
    Kallas de kanske Peruvian??
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken snygg tröja!! Vill jag också ha!! ;) peruk...den var bra. Hihi... Kram

    SvaraRadera
  16. Ja smaksatt honung är toppen!

    SvaraRadera
  17. Sv: Jag gillar när det är stort! ;)

    SvaraRadera
  18. Du som är bakom flötet. Hihi! Du är ju för söt... :-D

    Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig tröja!! Perfekt när höstkylan sätter in;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. En peruan, kanske??

    Jag har sett dom på marknader lite då och då, och undrar alltid för mej själv - vem som köper TJOCKASTE vinterkoftorna...mitt i sommaren?! Nu vet jag! ;o)

    Men du, den var JÄTTEfin! Och den ser JÄTTEgosig ut!! Du kommer nog att få en väldans nytta av den om några månader...du vet, då när ni har 25 minus (JÄTTEkallt) i Lappland!!

    Kram!

    SvaraRadera