onsdag 5 september 2012

Rabarberchutney & Hälsolimpa

Jag byggde Rabarberchutney för ett tag sedan.
Gott till grillat eller varför inte till ost och kex.
Eller som marmelad på goda Hälsolimpor.
Recept på Carinas Hälsolimpor hittar ni här.
När vi åkte ner till Skåne för att hälsa på min namne så tog jag med till henne.
"Carinas" passar ju till henne också tongue smileys
Jag "pimpade" med lila band för hon älskar lila.
Å hörrni... ni behöver inte heta Carina för att bygga
chutney eller limpa.
Nä, tro't eller ej! Det går lika bra med selleri ändå.

Dagens kloka…
Aptit är hungerns lyxutgåva 

25 kommentarer:

  1. BYGGER man chutney??? Som hus?
    Fast det låter gott...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja... det är nog inte gramatiskt korrekt utan bara nåt jag säger :)

      Radera
  2. Nu är jag inte med! "Bygga chutney eller limpor"?

    Här bakar vi limpor, kokar eller lagar chutney och BYGGER hus...

    God morgon i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Tur för mig att det är andra som vågar fråga om det där med byggandet, så jag hoppar det;)
    Men hur som haver, du är en duktig husmor du!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Och till och med JAG tyckte om limpan.
    Jojo..den ska jag baka en dag framöver.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mmm ser gott ut!
    Du har så fin blogg som jag bara älskar att besöka!
    Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  6. Men den kanske blir lite godare om man heter så *Blink*
    Men limpan ser jättegod ut :)
    Kramen goa granne♥

    SvaraRadera
  7. Men så fint..jag skulle inte kunna öppna dom ! :o))
    HA en skön dag.
    kram

    SvaraRadera
  8. Vad roligt med personliga egengjorda gåvor. Nu vill jag genast byta namn eller så fortsätter jag att heta selleri ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad fint du skriver! Ja, inlägget såklart, men just nu tänkte jag på handstilen.

    Bakning ger jag mig inte på, och chutneyreceptet skulle jag ha behövt tidigare. Då när vi hade bautarabarber i trädgården som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med...

    Men tack ändå! :-)

    SvaraRadera
  10. Batman gjorde en gång det där svårstavade ch... med mango och chili. Dock blev det aldrig använt, ligger fortfarande i frysen nu två år senare. Haha!

    God dag på dig!

    SvaraRadera
  11. Hälsolimpan såg smarrig ut, får kanske baka så jag kan äta den medan luran äter sniglar ;-P KRAAAAM

    SvaraRadera
  12. Mmmm ser gott ut ....du får gärna besöka mig också ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Tänk om jag ändå var en "byggare" Ser så gott ut. Ambitionen är stor men sen kommer jag inte längre för egentligen tycker jag inte att det är så kul
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ser smaskigt ut! Duktig byggare du ;)

    Här är det RIKTIGA höststormar idag... Bbrrr!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Oooooo...Läckert/Ha en fin kväll kram!

    SvaraRadera
  16. Sv: Hahaha! Ja tandläkaren är ju numera en rik man! :)

    SvaraRadera
  17. Recept på "byggd" chutney hade varit fint att få ta del av (om det inte är hemligt...). Jisses vilken fin handstil du har! Kan man skicka upp sina etiketter för textning??

    SvaraRadera
  18. BYGGDE du chutney och limpa? Bygger du sockerkakor också? :-) Kram

    SvaraRadera
  19. Brödet ser så gott ut !!
    Men jag gillar inte att baka = //
    Kram & gonatt / Helene.

    SvaraRadera
  20. Men guuud så gott det ser ut! Och såå mysigt att få en present som är hemmagjord! Med kärlek!
    (Men bygger man verkligen chutney...låter ju helskumt!) ;o)
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  21. Åh så gott, vad duktig du är!

    SvaraRadera