onsdag 5 mars 2014

5 år

Första mars för 5 år sedan gjorde jag mitt första blogginlägg.
Tiden går fort då man har roligt.
Många skratt, värmande rara kommentarer.
Underbara möten...
ja helt fantastiskt så mycket bloggvärlden har givit!
Tack alla goa bloggisar för det!!
Vem kunde ana det för 5 år sedan...

Men trots det, så känner jag mig färdig med bloggen.
Som det känns nu i alla fall.
Så... jag stänger ner eller pausar här på obestämd tid.
Kanske lägger jag in några inlägg,
bara som en "dagbok" för mig själv.
Vi får se...


Puss kram och kärlek
Lev och må alla finingar! 

Dagens kloka…
Alla slut är början till något nytt

96 kommentarer:

  1. Jag kommer att sakna dina inlägg och kommentarer, men förstår att efter en viss tid, blir det tröttsamt. Tack för nöjet du har gett mej, när jag tittat in här! Kommer alltid ihåg dina träffar med skånskan, Aphrodite. Norr och söder möttes och utbytte tankar och hade trevligt tillsammans. Men "For everything - there is a season"

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ruth!
      Du och jag får "träffas" hos vår gemensamma vän Ama :)

      Radera
  2. Aj då, det var tråkigt att höra! Jag kommer också att sakna dina inlägg. Men vi hörs och syns kanske på annat vis...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var tråkigt...
    Men fram emot våren/sommaren kan du väl lägga ut bilder på ert smultronställe, vore så roligt att få se resultatet av ert jobb där!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Aj...det där gjorde ont i mitt hjärta!
    Men jag hoppas verkligen att du slänger in ett lite nu och då i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. NEEEEJJJ!!! Så får du inte göra... En kort paus är allt som godkänns.

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  6. Så vackert inlägg du gjort - hjärtligt,men...
    Kommer sakna dig,fast förstår dig oxå !!


    Önskar dig allt gott/Kramar från lilla mig

    SvaraRadera
  7. Jag tycker alltid det känns tråkigt, ja nästan lite sorgligt när det pausas eller ännu värre stängs ner. När bloggar och människorna bakom "försvinner". Jag önskar dig ett toppenhärligt liv där i verkliga livet!!

    kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Jag gratulerar till 5 år och hoppas att det blir mera en paus än ett slut! Sköt om dig och välkommen tillbaka i bloggvärlden om du ångrar dig!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Det kändes vemodigt :(( men man måste känna för det,för mig har det blivit en trevlig vana..sen går det ju upp o ner med lusten!hoppas du bara pausar.Må så gott o var rädd om dig! Kraam Jessica

    SvaraRadera
  10. Näääeh, så tråkigt! Men det är klart att du ska göra som du känner för!
    Jag kommer att sakna dina kloka ord och roliga inlägg och dina gulliga kommentarer!
    Må väl, massor av kramar, Monica

    SvaraRadera
  11. Meeeeen neeeej!!!
    Du är ju en av anledningarna till att jag började blogga!
    Jag hann med några år tillsammans med dig här i cybern och hoppas det inte är slut här och nu :(
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Hör av dig...om du kommer tillbaka igen = ))


    Ha det gott.

    Kram Helene.

    SvaraRadera
  13. Ååå nej, inte du oxå =´( Vad är det som händer i bloggvärlden. Jag kommer att sakna dig värdsa mycket. Kramkram

    SvaraRadera
  14. Det var som skam! Har du tröttnat såååå väldigt?! Ok då, vi får försöka att klara oss utan din humor här i blogglandia. Man skall inte känna sig tvungen då blir det inget kul.
    Må så gott! Kommer att sakna dig!
    Bamsekramar!

    SvaraRadera
  15. Glömde ju!! Grattis till de fem åren i vilket fall!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  16. Åh..ska vi inte få dagens garv..va sorgligt. Du har den blogg jag alltid blir inspirerad av. Har så många goa uttryck och rim....;(
    Men..så som du skriver - kanske är det början på något nytt för dig. Stor kram stor kram <3 <3 <3

    SvaraRadera
  17. Noooooooooooooooooooooooooooo!
    Kom igen Carina, kämpa kämpa!
    Puss

    SvaraRadera
  18. Näämen! Så sorgligt.. men vi håller väl kontakten ändå!?

    Jag kommer att sakna dina inlägg som SÅ många gånger fått mig att skratta!

    Önskar dig härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  19. Grattis till dina 5 år och så klart känns det tråkigt att du lägger ner men man ska göra som man känner ..ta hand om dig och vi kanske ses igen
    kram Rosa

    SvaraRadera
  20. Grattis till dina fem år, jag kommer att sakna dina inlägg. Kram Åse

    SvaraRadera
  21. men ååå vad synd jag kommer verkligen sakna dej det känns som jag fått en ny vän genom bloggen ,du har skrivit så himla bra och roliga saker, jag har älskat dina kloka ord varje dag!det har verkligen varit roligt att följa dej under alla år...
    du måste lova att om du börjar blogga igen så kikar du in hos mej, många goa kramar till dej min fina och goa bloggvän!

    SvaraRadera
  22. Stort grattis till fem fina år! jag känner lite samma just nu - bloggar allt mer samma... Kanske är det så att även detta går i cykler...?

    Tack så mycket för fina tankar på min brors tragiska tvåårsdag förra veckan - det värmde mitt hjärta mycket. Så tungt det är att förlora en älskad nära - en pappa eller en bror...

    Stor kram till dig och hoppas vi hörs mer i framtiden!

    SvaraRadera
  23. Grattis till fem år. Det är en lång tid.

    SvaraRadera
  24. Hej Carina!

    Grattis till fem år!

    Men det var verkligen tråkigt att höra att du slutar!
    Men, känner man så är det ju inte någon idé att fortsätta, det får ju inte kännas som ett tvång. Det har alltid varit roligt att läsa dina inlägg och ofta har jag fått mig ett gott skratt.
    Håller tummarna att du kansle gör något litet inlägg framåt sommaren och kanske visar en bild på hur det går med fina sommarstugan.

    Ha det nu så jättefint och jag hoppas att vi hörs igen,
    på nå´t sätt.

    Massor av kramar
    Anncathrine

    SvaraRadera
  25. Hej Carina! Jag kommer att sakna den humor du skrev med. Ha det gott och massor med kramar till dig. Önskar att jag hade varit din granne. Det skulle ha betytt många glada skratt tror jag. Ha det gott. Kram från Carina:)

    SvaraRadera
  26. Grattis till fem år och jag kommer att sakna din blogg jättemycket!! Ha ett underbart liv o kika in med ett inlägg då och då, när andan faller på!! <3

    SvaraRadera
  27. Det tar mycket tid och kraft att blogga, själv har jag tunnat ut på mina inlägg, kanske du kan slänga in nåt då och då, jag har dig på bloglovin, vettu! Kram!

    SvaraRadera
  28. Neeej! Inte du också - först miss Juni, och så nu försvinner du oxå från cyberspace...
    Jag kommer att sakna dina inlägg, men vill tacka för alla fina, roliga och tänkvärda inlägg jag har läst hos dig under de två år jag har följt dig.
    Ha det riktigt gott min vän!

    Kramar i massor!!

    SvaraRadera
  29. Hopplahejsan, ja, men man måste göra som man känner, men så klart kommer jag att sakna dina kluriga inlägg med knorr! Men allt har sin tid, så är det bara. Ha det riktigt gott!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  30. Men NEJ!!! Detta var banne mig det tråkigaste jag läst på MYCKET länge!!! :(
    Men vi hörs ju i alla fall, right?! Och visst vill du väl vara med på bloggträff ändå...?!
    Puss, kram och en massa, massa kärlek till dig! ♥

    SvaraRadera
  31. Näääääj ha du slutat blogga,
    därför som du inte har uppdaterat i min blogglista..
    BUUUUHUUUUU...

    SvaraRadera
  32. Jag tycker faktiskt att det är dags nu för en liten dagboksanteckning...

    SvaraRadera
  33. Tittar in för att önska dig en trevlig helg!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  34. Saknar du inte bloggandet bara liiite?

    SvaraRadera
  35. Här har vi strålande sol i dag, lite blåsigt dock men härligt ändå :)

    Önska dig en fin helg med massor av härlig vårsol!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  36. Åh... Trodde att det skulle ha kommit ett dagboksinlägg från dig...
    Men TACK för livstecknet, fina du!
    Kram

    SvaraRadera
  37. Tänker på dig! Hoppas du njuter av att våren är på väg och lever gott i den verkliga världen. Jag har, som jag skrivit förut, också dragit ner på bloggandet och bloggar numera helt enkelt när jag känner för det. Lite härligt random, sådär. Känns bra.

    Stor och varm vårkram till dig! <3

    SvaraRadera
  38. Nu hoppades jag igen... Men den största KRAAAAMEN till dig!
    :-)

    SvaraRadera
  39. Åh... Jag hade hoppats på att få se lite vårtecken här... Eller åtminstone NÅT tecken.

    Kram på dig, och ha en underbar helg!
    :-)

    SvaraRadera
  40. men åh nu är du saknad här <3 Kram Kram

    SvaraRadera
  41. På västfronten intet nytt alltså. Eller snarare på östra nordkusten. Du pausar alltså fortfarande...:/
    Hoppas att du har det fint min vän!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  42. Kramar och all kärlek tillbaka till dig och tusen tack för alla fina inlägg, alla goa skratt och men även eftertanke för det sköra i livet.

    Kramar

    SvaraRadera
  43. sv: Grattis! Snyggt jobbat! :-D

    Du borde ta och anteckna lite i bloggen tycker jag faktiskt...

    SvaraRadera
  44. Åhhh hoppas du kastar inn nått inlägg sporadiskt iaf, för du får en alltid att le med dina finurligheter, men jag förstår dig samtidigt, min blogglust har dalat dramatiskt på sistone, så jag får se hur det blri för egen del, kanske vecko uppdateringar istället för dagliga... eller så öser jag på ännu mer ;-P Ha det gott, å en glad påsk önskar jag dig <3 KRAM

    SvaraRadera
  45. Nu saknar jag dig jättemycket......
    Kram ♥

    SvaraRadera
  46. Men så tråkigt….fem år bär respekt med sig och jag tror jag följt dig här en del av de åren. Känns lite trist att inte få del av dina klokheter, ordspråk och finurligheter:-)
    Du vet vart jag finns och jag hoppas att vi får möjlighet att ses snart igen!

    Sköt om dig!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  47. Men! Du stänger ner på 5-årsdagen, precis som en viss Miss Juni...
    Jag har ju inte haft varken tid eller lust att kika in till alla bloggvännerna på ett bra tag, men IDAG kände jag för att läsa ikapp en massa! (Fast det lär ta flera dagar, för inte trodde jag det var sååå längese´n jag kikade in till dej/er senast...ojojoj!)
    Hoppas du läser dina kommentarer så småningom, så du ser att jag tänker på dej!! Kram!!

    SvaraRadera
  48. Jahaja. Nu har jag också fyllt fem - undrar om jag ska "göra en Carina"?

    Miss you!!!
    Kram

    SvaraRadera
  49. Same here i will miss your blog i never thought that you are blogging for 5 years.

    SvaraRadera
  50. Mia systeryster2 maj 2014 kl. 00:02

    En stor kram till dig Carina=)

    SvaraRadera
  51. Fortfarande bloggskolk? Tsss... ;)

    SvaraRadera
  52. Grattis på födelsedagen!
    Hoppas du har det bra och passar på att njuta av ditt sommartorp!
    Må så gott och ha en skön vår och sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  53. Jag undrade just var du hade tagit vägen. Jag har just fått fart på min blogg igen.
    Ha det gott; Hoppas vi ses här igen.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  54. Tittar in och önskar dig och din fina familj en GLAD MIDSOMMAR! ♥

    Puss & kram från mig till er alla! ♥

    SvaraRadera
  55. Tittar in här varje dag och hoppas...

    Men just idag hoppas jag ännu mer än vanligt, jag hoppas att du får en RIKTIGT Glad midsommar!
    :-)

    SvaraRadera
  56. Nu hade jag hoppats på ett litet livstecken här på bloggen också...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  57. En liten sommarkram till dig!

    SvaraRadera
  58. Men HALLÅ där!!! Så jättejätte roligt att höra från dig!
    Så glad jag blir! Tänker på dig ibland och undrar hur det är med dig och hur det går med det fina sommarhuset
    som ni höll på och fixade med?!
    Önskar dig en underbar sommar
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  59. Snart semester och mer bloggtid! ;)

    SvaraRadera
  60. Nu hade jag hoppats att få se hur fint ni har det där ute på landet...

    Ha en riktigt fin helg du med!
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  61. Tack för titten även i bloggvärlden! Hoppas att allt är riktigt bra med er :-)

    Kram

    SvaraRadera
  62. Oj, försvann min kommentar eller? Nåja, hoppas allt är bra med er.

    Kram

    SvaraRadera
  63. Nu är helgen slut... Bara så du vet!
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  64. Saknar dig men har "träffat" på dig hihi
    /Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar Hihi...Ja,jag menar såklart i Blogglandia :)
      /Kram

      Radera
  65. Hmm... Nu tycker jag faktiskt att du får ta tag i det här med bloggandet lite va? Nu har jag chansen att komma först här igen... :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  66. Nu har du pausat ganska länge....
    Längre än jag någonsin har gjort!
    Kram och puss ♥

    SvaraRadera
  67. Här kommer en stor varm vinterkram till dig!

    SvaraRadera
  68. Oj som jag hade hoppats på att hitta ett nytt inlägg här...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  69. Jag kikar in som vanligt - hoppet är det sista som överger, du vet - och önskar er en riktigt God Jul!
    Kram
    :-)

    SvaraRadera
  70. Tittade in för att se om du hade varit här, men icke. Jag har just startat upp min blogg igen och det känns så roligt.

    Kram på Dig och god fortsättning på det nya året.

    Åsa

    SvaraRadera
  71. Alltså... Idag har det gått 11 månader sen vi såg ett inlägg här. ELVA MÅNADER?

    HOHO????

    SvaraRadera
  72. Här kommer det en VÅRKRAM!

    SvaraRadera
  73. Nu har det gått ETT HELT ÅR!!!

    "Grattis" till blogguppehållsjubileet... ;-)

    SAKNAR DIG!!!
    Kram

    SvaraRadera
  74. Glad Påsk önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  75. En försenad födelsedagshälsning - bättre sent än aldrig!
    Kram till dig och ha en skön sommar!
    Inga

    SvaraRadera
  76. Oooo... Nu hade jag hoppats på ett nytt inlägg, men icket...
    Kram och ha det så himla bra!

    SvaraRadera
  77. sv: Inte nu heller... Inget nytt inlägg. Men jag fortsätter att hoppas! :-)

    SvaraRadera
  78. Hoppas ni får en riktigt fin midsommar :-)

    SvaraRadera
  79. Kikar in för att önska dig en trevlig helg och en skön fortsättning på sommaren :-)

    Kram

    SvaraRadera
  80. Nåt måste ju ha hänt på 1½ år som är värt att blogga om. :)

    SvaraRadera
  81. Jag vill bara säga HEJ och hoppas att ni har många fina stunder i ert lilla torp.
    Kram Inga

    SvaraRadera
  82. Ha nu en riktigt GOD JUL! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  83. Kom igen, ett enda litet inlägg? :)

    SvaraRadera
  84. Men hallå... Snart TVÅ ÅR!!!
    Kram

    SvaraRadera
  85. Vill bara säga HEJ och hoppas att ni har det bra och trivs med er sommarstuga!
    Kram Inga

    SvaraRadera