onsdag 12 augusti 2009

Mallgroda

Den här snuttiga lilla grodan är kidsens färskaste kusin. Helt underbart gó, jag blir lite sjuk måste jag erkänna.
Igår när vi kom och hälsade på grät han sååå kopiöst. Maten, förlåt mamman, i huset var och klippte sig och pappan stod där med den gråtande lilla grodan i sin famn och förbannade säkert frisören som tog sån tid på sig att klippa bort lite hår.
Du råkar inte ha någon mat? frågade svågern.
Jag tog den otröstlige grodan och han tystnade med detsamma.
Vad har du som inte jag har? undrade han då.
Där satt jag och höll i den söta lilla grodan som till sist somnade, så när mamman kom hem hann hon både äta och dricka kaffe innan det var matdags. Jag blev faktiskt lite mallig måste jag säga, mallig som en groda…

3 kommentarer:

  1. Jaha,jag trodde det var babysen du kallade grodan :)
    Ni ser ju ut som om NI var en familj.
    Du sitter med babyn och Ulf sitter med en tidning och kliar sig på foten.
    Precis som en mor och far gör:)

    SvaraRadera
  2. Ni kan träna inför mormor/morfar-tiden...
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera