söndag 13 november 2011

Farsdag

Jag skrev ju här hur jag klickat hem en fin pippitröja och en ljusbricka med siffror från Halens.
Nu har jag plockat kottar som jag dekorerat brickan med.
 Kanelstänger, mossa, nötter... ja det finns mycket man kan dekorera med. Jag är jättenöjd med min, och kanske får den stå kvar där på kaminen. Den tål ju värme.
Eller kanske ljusen smälter?...
Det är ju bara två veckor kvar nu... till 1:a advent.

I dag firar vi farsdag med ett litet paket
och middag på restaurang.
Kram och skön söndag!

Dagens kloka…
Det är en klok far,
som känner sitt eget barn
William Shakespeare

26 kommentarer:

  1. Det blev jättefint!
    Det är ju bara fantasin som sätter gränser för vad man kan dekorera med, det mesta kostar ju inte skjortan heller:)
    Hoppas ni får en fin dag idag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Jättefina adventsljus men det vore ju lite snopet om de smälte bort redan före advent, hihi!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Gjorde du brännvin av resten? ;-)

    Ha det så bra på farsdag nu :-)

    SvaraRadera
  4. jag har inte bestämt mej för hur min bricka ska se ut ännu :)

    SvaraRadera
  5. Fint! Du är så pyssel-duktig!
    Men du, jag tror inte dom där ljusen pallar nå´n eldning i kaminen inte...

    SvaraRadera
  6. Fint med kottar!

    Njut av söndagen! Kram!

    SvaraRadera
  7. Risken finns att ljusen får en "annan" form. Vore ju synd!
    Jag har en ljusstake med flera långa ljus stående på pelletskaminen i torpet, men plockar bort den när vi tänder kaminen. Ljusen på sommaraltanen kan ju bli lite roliga när det är för varmt.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  8. Du får allt starta en pysselblogg du! Det var fint, jag har dålig fantasi till sånt... tyvärr.

    SvaraRadera
  9. Åh, vad fint! =) Tror inte att ljusen kommer klara värmen från kaminen, tyvärr. Du får nog he dem nån annanstans! =)
    Vilken mysig farsdag! ♥
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  10. Kamin, kamin, kamin ... kan ingen sån bli min? ;)

    SvaraRadera
  11. Fint det blev.Hoppas ni får ett mysigt firande kram

    SvaraRadera
  12. Ingen aning men fin blev den verkligen! Känner att jag vill ha något liknande i år...

    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken jättebra idé - ska minsann också plocka kottar :-D

    SvaraRadera
  14. Åh jag måste också få tag på sånna däringa siffror till ljusen. De finns inte här. Alltså på hallens skriver du.
    MEN det kan väl vara en risk att ljusen spälter där ovanpå en tänd brasa.

    Hoppas ni har det trevligt med far.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  15. Åhh va snyggt. Måste nog och klicka hem ett par siffror.
    Kramen

    SvaraRadera
  16. å va snyggt det blev, coolt med kottar hos mej har vi med firat min älskade pappa med god mat å tårta kramen

    SvaraRadera
  17. Det blev fint. Då har du fixat det klart redan till advent ;)
    Låter trevligt med restaurangbesök.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt att börja småpynta inför advent. Jag såg väldigt fina strassiffror på Blomsterlandet men har inte bestämt mig för om jag skall ha så tjocka ljus till advent. Tycker att de smala är så vackra. =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Ljusen kommer nog bli lite missformade :-)

    SvaraRadera
  20. Ohhh vad fint det är, nu måste jag se till att få fram mina ljus o siffror;))

    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  21. Så fint!! Nu början man längta till jul!!

    Kramar

    SvaraRadera
  22. Åhh vad du e duktig !!
    Har redan börjat förbereda inför advent !!
    Och snyggt var det !!!
    Ta hand om dig och hoppas du får en alldeles underbar start på nya veckan :)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Kotte, bra ord hörru!

    Fint blev det iaf, jag hittade ljus med tryckta siffror på, det får duga!

    Sussa sött!
    Nattikram

    SvaraRadera
  24. Så kul att vi fick se hur fint det blev hos dig :-) Kul att du blev nöjd. Du är alltid varmt välkommen tillbaka, trevlig måndag önskar Anna från Halens :-)

    SvaraRadera
  25. Det känns ju lite som att ljusen kommer att smälta om de står på kaminen. Åtminstone om den är tänd...
    Men fint är det!!!

    SvaraRadera