fredag 25 maj 2012

Ödla

Idag är det Handduksdagen.
För att fira handduksdagen skall du under hela dagen bära runt på en handduk. Sägs det!
Jag tror jag skiter i det! Verkar lite träligt att bära på en handduk hela dagen…

Jag ömsar skinn.
Precis som ödlor gör.
Den här rackaren sprang framför mina fötter en kväll nere vid strandpromenaden.
(Ama, tror du att det är en släkting till din Örjan?)
Ooooiiii!! Skrek jag, och ödlan tvärstannade!
Tur det finns zoom på kameran, så slapp jag gå nära.
Ni vet, jag och kräldjur går inte ihop...

Dagens kloka…
Vissa är som ormar - hugger direkt

20 kommentarer:

  1. Ärligt talat så tror jag att det är Örjan. Även den stackaren behöver miljöombyte!

    Jag läste i en annan blogg att det är stora bokbytaredagen i dag!

    Krma

    SvaraRadera
  2. Jag hoppar nog att klä mig i en handduk, mina kollegor skulle nog undra om jag hade otur när jag tänkte på morgonen.

    SvaraRadera
  3. Ingen handduk för mig heller idag ;)
    Jag och kräldjur går inte heller ihop :( dom är läskiga ...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, kanske ska snurra en handduk runt höfterna..;) kram

    SvaraRadera
  5. Sv: Znogge, ja det kanske är bokbytardagen också. OCH fredag ;)

    SvaraRadera
  6. Iihh, jag skulle också skrikit om jag så en ödla. Här brukar katten dra hem ödlor av storlek mindre och lägga på trappen och då jag en gång skulle putta iväg den döda ödlan så sprang den iväg. Du kan tro att jag kvickt stängde ytterdörren, skratt. Ha en fin dag, kram Milla.

    SvaraRadera
  7. Hahaha...oj vad jag tog åt mig av dagens kloka. Konstigt att du tycker om mig. Jag är nog en orm,trots allt ;)
    Fjälla...amatör!;)
    Jojo...visst är det en avlägsen släkting till Örjan. Det ser man ju på långt håll ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hallå där!

    Nej, nån handduk blir det inte för mig heller, blir svårt att slå in morsdags presenter då!

    Hu vilken otäck ödla!

    Roligt test i förra inlägget, det måste jag prova att göra!

    Önskar dig en härlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Jag kollade med Örjan och han nickade instämmande. Om jag förstod det rätt så är det en brylling-halvbror.
    :-)

    Dagen till ära håller jag på och tvättar handdukar. Så fort maskinen är klar ska jag hänga alla utom en. Den ska jag bära runt på. Ska bli kul!
    :-)

    SvaraRadera
  10. Handdukens dag?! Ja det finns då dagar för allt, själv bespetsar jag mig till mors dag å skulle gärna ha en chokladätardag med ;-D KRAM

    SvaraRadera
  11. Handdukensdag!
    Skojjar du?
    Finns det?
    Oj....

    Snygg bild på Örjans brylling-halvbror ;)

    Kram o go fredag!

    SvaraRadera
  12. Iiiiiiiiiii skriker jag bara jag ser bilden. Vilken lång svans den har. När min äldsta son var 4 år så hittade han en ödla. Döm om hans förvåning när han lyfte den i svansen och den släppte en del av den och sprang iväg. Den var räddare än honom
    Kram

    SvaraRadera
  13. Alltså en liten undran, finns det speciella dagar för ALLT nuförtiden?? Den här dagen hoppar jag, har fullt upp med städning inför konfirmationen.
    Dessutom måste jag nog åka till småprinsarna ganska så snart, för deras syskon verkar pocka på och vill komma ut till världen:)))))
    Kram♥

    SvaraRadera
  14. Den ödlan ser inte trevlig ut , och vad lång den var . Huuu !
    Du får använda handduken till att skrapa av dig den lösa huden ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  15. Men sicken sötis!! Ödlan alltså... Dina ben är ju mer vackra. ;)

    SvaraRadera
  16. oj vilken ödla å jisses handukens dag ,fniss det är visst dagar för allt , ha en toppenhelg

    SvaraRadera
  17. varför ömsar du skinn? har du bränt dig i solen? vilken söt ödla, men jag hade heller inte tyckt om ifall den hade sprungit över mina fötter
    kramar

    SvaraRadera
  18. Har Örjan flytt landet och intagit Turkiet! Han är ju sååå söt! Ömsa skinn är inte speciellt skoj, jag gör det just nu... på fötterna (blåsor).

    SvaraRadera
  19. Jösses, vilken stor ödla?? :-O

    SvaraRadera
  20. Den gillade uppenbarligen dej bättre - än vice versa.

    Jag tycker oxå kräldjur är rätt läskigt, måste jag säga. :(

    SvaraRadera