tisdag 17 september 2013

Vattengympa

Idag är det dags för vattengympa igen. Andra gången i ordningen. Tredje är en vana va?
Jag har aldrig testat vattengympa tidigare, men då kommunen nu bjuder sina "nattugglor" på det, så måste man ju testa.
Vi är ju inte direkt bortskämda med förmåner.
När man googlar vattengympa kommer ordet gravid upp. Sedan om man söker bilder på ordet så kommer det upp bilder på en massa tanter i bassänger. Ja ha... ok...
ja, gravid är jag ju inte...
 
Dagens kloka…
Den som tar sig vatten över huvudet,
får det lätt i öronen

20 kommentarer:

  1. Det brukar mest vara gravida eller pensionärer vilket jag i och för sig förstår. Motionsformen är skonsam men samtidigt så borde den därför passa många fler!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vattengympa som är såå kul :) I vår grupp är det mest såna som har reumatism o annars svårt att funktionera i vardagen. Det är ju en såå skonsam motionsform!

    Kram

    SvaraRadera
  3. någon tant är du ju inte heller, men det blir säkert bra ändå. Kram

    SvaraRadera
  4. Gravida har jag inte hört nåt om, men det ska tydligen vara bra för äldre... ;) ;)
    Okej, folk med värk och sånt med... men de är ju oftast äldre.
    Hehehehe!

    God morgon!

    Sv: Men åh! Förutom lite vid halsen så är fram och bakstycke identiska (eller ja... tanken är att de ska bli det iaf...). Har funderat på det där med volang, nåt måste antagligen göras.

    SvaraRadera
  5. Jag gick och vattengympade med några kompisar i Sollentuna. Det var rätt skönt faktiskt :-)

    SvaraRadera
  6. Åh...Vattengympa så mysigt gravid- pensionärer or not :)

    /Kram

    SvaraRadera
  7. Det är säkert bra för unga tjejer som du också!
    Kram från en gammal tant!

    SvaraRadera
  8. Skönt med vattengympa:)
    Antar ni är i stan, men snart kommer du/ni kunna vara här i Husum!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Det var längesedan jag gick på vattengympa... det var faktiskt riktigt skön träning. Vi hade även vet west träning och det var riktigt effektivt.

    Lycka till med träningen!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Jag har alltid varit nyfiken på vattengympa - synd att man måste ha baddräkt bara...
    Fast va tusan, jag skippar baddräkten!!
    Lova att återkomma om vad du tycker. (om vattengympan alltså!)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Har aldrig vattenjympat...då ska det vara riktigt varmt i bassängen! Lycka till!

    SvaraRadera
  12. Hmm....jag törs inte ens kommentera detta. ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Har inte testat vattengympa men det låter skojigt,

    SvaraRadera
  14. Eftersom jag inte heller är gravid så vet i sjutton om det kan vara något för mig...
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  15. Jag vattengympar inte, men min väninna har gjort det i många år. Bra om man har värk i kroppen sägs det.
    Ha det gott och kram från mig!

    SvaraRadera
  16. Vattengympade 15-20 år men slutade för instruktören körde samma program år efter år, och det blev TRÖKUT helt enkelt. Det är jättebra motion. Man kan jobba hårt eller bara plaska omkring. Up to you, you know!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  17. Ja det är det som är bra. Var och en gör det man orkar :)

    SvaraRadera
  18. Hahaha!! Ja, ibland måste man ju välja mellan pest & kolera... / Miss Juni

    SvaraRadera
  19. Ps. Jag gick på vattengympa när jag väntade minstingen (17½ år idag) eftersom jag hade så´n jädra foglossning.
    Du är helt säker? Du är inte...?? ;o)

    Kramen!

    SvaraRadera