torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag



Damma av kvasten alla (påsk) kärringar. I dag bär det av till Blåkulla. Fick ett roligt sms i morse av en go arbetskamrat. Hon hade visst motvind på sin kvast. Det kanske var till blåkulla hon skulle eftersom hon ville ha semester :)

Skärtorsdag kommer av ordet skär som betyder ren. Och har att göra med att jesus tvättade fötterna på sina lärjungar inför den sista måltiden.(Tänk att det fanns fotvård redan på den tiden)

Några egna små påskkäringar/påskgubbe som målar påskteckningar och vill måla kinderna och klä ut sig, har man ju inte längre. Jag saknar allt pyssel jag gjorde med barnen när dom var små. Jag hade en hel garderob(pysselskåpet) med olika saker att pyssla med. Jag får väl ta upp den biten igen om jag får barnbarn.

Läste precis att dom gripit Svartenbrandt för bankrånet. Han har visst suttit 45 år av sitt liv i fängelse. Tragiskt! Bra att han åkte dit. Han verkar obotlig. Sen att det finns kvinnor som inget hellre vill, än att vara tillsammans med honom är helt ofattbart sjukt.

Nu kanske jag ska ta och göra nån nytta på min lediga dag. Det blir i alla fall ingen promenad idag. Regnet står som spön i backen så det blir till att kura inne idag.

1 kommentar:

  1. Promenad???
    Det är klart att det inte blir det. Ska inte du ut och flyga?

    SvaraRadera