torsdag 11 juni 2009

Syren


Syringa är snart på väg att blomma, lagom till skolavslutningen.
S kom hem från skolan idag med några vänner. En av dom här vännerna skulle hon klippa håret på. Det slutade med att tre stycken turades om att klippa!!! När jag hörde det sa jag åt honom, att nu blir jag orolig. Vad tror du jag är då? sa han.Och jag tänkte en massa saker:
- hur blir det här?
- i morgon är det skolavslutning!
- han har ju så fint och självlockigt hår.
- åh, hjälp jag känner hans mamma
- åh, ännu mera hjälp! hon vet var jag bor....

Nä, skoja bara! Dom tog inte så mycket så det blev bra. Sen gjorde jag en stor lagg våfflor och "utfodrade" frisörerna och, jag tror den nöjde, kunden. Eller kanske jag ska säga den lättade :) Jag tycker han var modig!

2 kommentarer:

  1. Tänk att det närmar sig semester...nåja, några veckor kvar...syrran gick på i dag!
    Tänk vad skönt att ha fem (5!) veckor på sig att göra ingenting!!! Och slippa STORSTAN!!!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hörredu, jag vet vart din postlåda bor !! HI hi, det gick bra, syntes inte så himla mycket så det är lugnt. Han har ju hår som ett bergstroll så det finns att ta av. Nu har de åkt iväg för avslutning, våra små gryn.
    kram på dig

    SvaraRadera