onsdag 8 september 2010

Renhållning

Här står jag och rensar hängrännan på garaget.
 
Jag är 160 cm lång kort. Stegen är 250 cm.
Då kan ni ju själva räkna ut att fallhöjden är ganska hög, framförallt om man lägger till höjdrädsla i ekvationen.
Jag la upp ”gvöljan” (looks like shit!!) på taket så ni får se att det inte är mer än rätt att jag lägger till renhållningsarbetare i mitt CV.
Ingenjör ska också skrivas dit! Eftersom jag lite snusförnuftigt sa till maken att
rännorna inte kan ha rätt lutning som här ser ut !!
Då fick jag till svar av honom, som är liiiite mer ingenjör än vad jag är att,
 förra taket var platt bla bla utrinningen är bla bla och därför går bla bla….inte lutningen bla bla bla…
Lyssnade inte så noga där utan stod mest och tänkte på att det skulle bli fint med ingenjör i mitt CV.
Sedan behöver man inte vara ingenjör för att räkna ut att det inte var speciellt fiffigt att handskarna såg ut så här

34 kommentarer:

  1. Du är kanon Carina! Dina blogginlägg förgyller min dag! Ha en fin onsdag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Du är duktig! Varje gång jag ska opp på stegen och ta ner vinterkläder mm så skakar mina ben:) Vi borde nog se till våra rännor vi oxå!

    SvaraRadera
  3. Inte vill du väl bli en ingenting-gör väl? Dessutom är det väldigt svårstavat.
    Bajstollen såg inte allt för trevlig ut, måste vara mastodontfåglar ni har där uppe i norrland.
    God morgon

    SvaraRadera
  4. Guacsh vilken mysig liten hängränne-korv. Brr
    Jag är väl inte heller helt avis på dig att stå där och balansera på stegen...nejdå.
    Jg har det myyyycket bättre häääär...där jag kan ha det lugnt och skönt med en kopp kaffe ;-)

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat!! Tror aldrig jag rensat ett stuprör i hela mitt liv... *skäms på mej*

    SvaraRadera
  6. Modiga du! Jag är oxå höjdrädd, extremt höjdrädd, men såklart, som "ingenjör" så måste du ju våga lite eller ;-)??
    Vad veckert ni verkar bo förresten.
    Kram

    SvaraRadera
  7. DET där skulle vi också behöva göra, härligt inlägg;) Godmorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh, fy fasen... Vad har ni i era rännor egentligen?? Ser ut som kobajs. Ha ha ha

    SvaraRadera
  9. Hmmm...jag ska nog ge dig ett par nya arbetshandskar åt dig då du fyller år,ser jag ;)
    Rensa rännor...är inte det ett karlgöra? ;)
    Falllängden blir ju inte lika lång,menar jag ;)
    God morgon!

    SvaraRadera
  10. Nu blev jag påmind om ett måste inför hösten, jag har massor av hängrännor i alla möjliga lutningar :-). Men jag är inte höjdrädd snarare tvärt om så gillar jag höjder, få en kick av det.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ditt CV blir längre och längre! Den dag du tröttnar på ditt jobb kan det inte vara något problem att hitta ett nytt:)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Stegar o jag går inte riktigt ihop, oftast så ropar jag då på guben;)
    Där är det skillnad på fallhöjd vill jag lova, han är ju liksom en bra bit längre än mig......som tur är;)
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  13. Men herregud människa vad du jobbar och sliter. ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad flitig du är :) Det verkade som U tyckte att jag var lite "förvirrad" igår,när jag ville låna "vitlöksblomma" Jag tyckte det var ett bra namn :) Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  15. Tur man bor i lägenhet så man slipper rensa rännor! Uäck, vilken gucka det hade bildats! Förresten valde jag också Zlatan igår...och det gjorde jag tydligen rätt i! :D Ha det gott!!

    SvaraRadera
  16. dumt med hål på handskarna, jag är 1,62, så jag är mycket längre än vad du är :D
    kramar

    SvaraRadera
  17. Haha,jag orkar inte heller lyssna när min man kommer med sina låååånga utdrag.Eftersom jag själv har svindel så överlåter jag rensning av vattenrännor till någon annan.

    SvaraRadera
  18. Fy kliva upp på stegen avstår jag ifrån med min höjdrädsla.Ha en bra dag /Kram

    SvaraRadera
  19. Vad duktig du är!! Vet inte om jag hade vågat stå sådär högt upp!!:-)

    Hoppas du har en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Fy så äckligt det såg ut. Det luktade säkert illa också :( jag tror nog att du har helt rätt i din avrinningstanke, inte ska det väl se ut så där....

    SvaraRadera
  21. En sådan där "korv" såg jag i en toalett en gång när jag jobbade på hemmet. Hahahaha.
    Duktig tjej du är.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Sv: Insinuerar du att mitt skämt inte var roligt? Kanske rentav riktigt dåligt? Tsss. ;)

    SvaraRadera
  23. Att du vågar dig upp på steg så där, DET är en merit du absolut bör hysta med i CVt!!!

    SvaraRadera
  24. Bra jobbat på hög nivå!

    SvaraRadera
  25. Mindre Modiga Medsystrar :-)

    Men jäklars va äcklig "korven" ser ut, nästan lite kräkvarning faktiskt!!

    Kram kram Carina

    SvaraRadera
  26. blä vilken äcklig grej det fanns där...modigt av dig att klättra upp när du har höjdskräck...

    ha en fin kväll !

    SvaraRadera
  27. Hur många yrken har du nu i ditt CV? Duktigt gjort!
    :)

    SvaraRadera
  28. Sv: Största dissen alltså. ;)

    SvaraRadera
  29. Vi har hål i våra hängrännor, så allt sånt där rinner ut.......på undersidan...

    SvaraRadera
  30. Hihi, jag skrattar ofta gott då jag kikar in här. Du skriver så kul :)

    SvaraRadera
  31. Nu hade du tur att det inte var fredagkväll för då hade du blivit skyldig mej en öl!!! :))
    Fyyyyy, så äckligt!
    Kram

    SvaraRadera
  32. Duktiga du! Ja, som inte glömde att ta med dig kameran när du med livet som insats klättrade upp på stegen.
    :-)

    SvaraRadera