måndag 9 november 2009

Delad vårdnad

För ett tag sedan blev Sandra och jag ”kär” i samma sorts jeans.
Hon var mannekäng på en modevisning och hade dom på sig där.

Dom där ska jag köpa tänkte jag.
Efter modevisningen när vi var på väg hem:
Jag – "Hjärtat dom där jeansen du hade på dig dom"….
Sandra – "Ja visst var dom snygg? Dom vill jag ha".
Jag – "Näe dom vill JAG ha".
Sandra – "Näe JAG vill ha dom"!!
Hmmm BIG trouble!!
Men vad gör man inte för sina barn, dagen efter skulle jag in till stan och tänkte då att jag köper dom till henne som en överraskning.
Och så fick det bli.
Jag provade dom när jag kom hem och dom satt som smäck!
Det var bara liksom ”ment to be”
Love in first sight, ja ni fattar... Eller??
Jag skulle bort på kvällen och frågade lite snällt om jag möjligtvis skulle kunna få låna dom.
Och snäll som hon är, sa att det var, no problems.
Efter det har det blivit lite så där att ”vi kan väl ha dom tillsammans” Lite som delad vårdnad, ni vet.
Vi har faktiskt lite delad vårdnad om mina skinn stövlar också.
Superduper bra att kunna ha samma kläder som ens dotter. Tycker jag.
Undrar om hon också tycker det eller om hon önskar att mamma vore 10 kg tyngre och 10 cm längre???
Fast med samma skostorlek….

9 kommentarer:

  1. Jag kan oxå använda min 15 åriga dotters kläder, dock inte byxorna,eftersom hon är smal som en sticka och jag är oxå smal ,men inte som en sticka ,lite mera som ett svullet päron=D

    SvaraRadera
  2. Härligt Carina.. Delad vårdnad :)
    Nu är det ombytta roller här, Linn lånar mina toppar o dyl, rotar i garderoben varje morgon. Men visst, finns det något hon kan använda så får hon. Men kul att hon en 11 åring kollar in mammas kläder. ;P

    SvaraRadera
  3. Jag tror att Sandra tycker att det är bra att ha en sådan smal och ungdomlig mamma som du.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. Kul att kunna ha varandras kläder, mindre kul när man ska ha ett speciellt plagg och det är borta! Efter skolans slut upptäcker man att plagget sitter på dottern!! Har varit med om det x antal gånger, men visst, lite smickrande är det ju!!

    SvaraRadera
  5. Det låter praktiskt...
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  6. Låter ju toppenbra vettja!
    Har inte några kids och Stefans jeans är på tok för stora så jag får allt köpa mina egna jag! Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Men så perfekt kunna ha samma kläder för man får ju som större garderob då hihi... ha en fin fin kväller :)

    SvaraRadera
  8. Så underbart att ha delad vårdnad om kläder, det skulle jag vilja ha med min dotter också, men tyvärr så stämmer det inte..
    Kramiz och god natt

    SvaraRadera
  9. Vilken fin mor- och dotterrelation ni har...

    SvaraRadera