tisdag 10 november 2009

Kamera övervakning

Det är lite sjukt, jag vet.
Hur jag ibland går omkring med kameran i högsta hugg för det kan ju tänkas bli en bild till ett inlägg.
-Stopp vänta!! Ät inte än, jag ska bara fota maten.
-Nej det blev inte bra jag måste ta en bild till....
-Nu kan du äta din mat.
Eller, stanna!! Det här måste jag fota
Eller, det här var ju fint, osv osv
Jag förstår ju att framförallt mina barn tycker det kan vara liiite pinsamt på restauranger eller affärer när jag fotar och har mig.
Det kan jag ju faktiskt själv tycka.
När man trycker kameran mot maten och helt plötsligt står servitrisen där och frågar om allt är till belåtenhet??
Ja guuuuud va jag är piiiiinsam!!

12 kommentarer:

  1. Jo ... det är väl lite jobbigt oxå att få kall mat då mamma måste få till ett bra kort först innan de får börja äta!! Haha ...

    KRAMIS Helene

    SvaraRadera
  2. Hej hopp i stugan! hahaha sist när jag å gubben åkte iväg hade jag kameran med i högsta hugg, å jag var himla glad att jag hade det, för mitt i skogen såg jag värdens sötaste lilla skogskoja som någon byggt som ett riktigt liten minihus, verkligen lite arbete bakom, så under den turen fick jag hojta några gånger, staaaaaaaaaanaaaaaa hahaha :)

    SvaraRadera
  3. Lite lustigt att man håller på så här faktiskt. Det hade man väl aldrig tänkt att man skulle bli någon som fotade lite mat på tallriken? Sjukt egentligen, men visst, vi kan ju inte hyra några fotografer, vi måste ju göra det själva.// Kram

    SvaraRadera
  4. Jamen vad gör man inte för konsten....ska man få den perfekta bilden så...
    Nej, jag kommer aldrig att byta frissa...
    Kram och ha en mysig kväll

    SvaraRadera
  5. Jaaa,Gud vad du är piiiinsam!
    Ops!
    Så gör ju jag också :)
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  6. Hahaha v bloggare ÄR pinsamma många gånger. Så är det. Men huvudsaken är ju att det blir bra i bloggen=D Kram

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Skojar du eller?
    Jag känner mig som värsta paparazzin emellanåt - smyger bak gardinerna, fotar hejvilt och frågar (oftast) om det är ok att ta en bild...
    Ja - man BLIR skadad av att blogga ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, visst är det en drog...att fota& blogga. Allt & alla!
    Hela dagarna går ut på att fundera: "kan jag blogga om det här!?"
    Har du inte med dej ett block överallt också som du skriver ner händelser?
    Det är nästa steg i karriärstegen!
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  9. Ja, men tänk på oss, dina trogna bloggläsare, vi vill ju ha en bra story. Så fortsätt med dina pinsamheter du... ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. He he det där känner jag igen!
    Fota maten...
    Kanske ska vi bara njuta av maten nästa gång? Men det går nog inte...
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Va bra för då är vi 2 med samma beteende :-)

    SvaraRadera
  12. Jag har fotat en liknande, inne hos mig. Fast min filmar intelligent! Ja, jag förstår ingenting. Vaddå intelligent?

    SvaraRadera