måndag 2 januari 2012

Årets pizzadag

Gårdagen började med lite skönhetsömn efter nattens jobb.
Hjälpte föga insåg jag när jag vaknade och tittade mig i spegeln.
Tog sedan en långpromenad med dottern för nu har jag ju installerat en stegräknare på mobilen och då vill man ju liksom att det ska se bra ut på den.
Mitt mål är 10 000 steg om dagen.
So far so god! Hoppas trenden håller i sig...
På Nyårsdagen äter svenskarna mer pizza än någon annan dag på året.
Kan kanske stämma...
Vi åt pizza igår. Gjorde ni?

Dagens kloka…
För en generation sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion 

28 kommentarer:

  1. Vi brukar äta pizza men vi frångick den trenden...kram

    SvaraRadera
  2. Nope, ingen pizza igår...faktiskt. Dock har det hänt MÅNGA gånger på nyårsdag! Men på juldagen, då åt vi pizza! En tradition sedan minst 20 år, juldagspizzan, och den är aldrig missad sedan starten. =)
    Kram och godmorgon vännen! ♥

    SvaraRadera
  3. Jag storstädade och åt pasta :)

    SvaraRadera
  4. Ingen pizza här inte - kan knappt tugga med min provisoriska fyllning :-/ Hur pass mycket kan man fuska med den där stegräknaren ;-)
    God morgon

    SvaraRadera
  5. Dagens kloka var verkligen klokt!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Faktiskt inte! Om pizzan alltså...

    Om du plussar på några steg varje dag kan du följa med mig på min promenad mellan Ystad och Haparanda! Kom in till mig och kolla om du är nyfiken!!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vi åt från Gyllene Bågen. Ratade pizzan.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nej, ingen pizza! Vi åt rester från nyårsaftonen ;) Lycka till med stegen!

    SvaraRadera
  9. Dagens kloka var ju så sann :o))

    Fast jag tycker att motion är ohälsosamt för kondisen..man blir ju så slut av det :o/

    Kram på dig och lycka till med ditt mål..Det fixar du nog lätt.

    SvaraRadera
  10. Hej vännen, vi åt inte pizza men diskuterade ämnet. Tänk att vi har en pizzadag också,,,kanelbullensdag,,,mm.
    Men jag tror också att som du skriver. Det är årets lataste dag, hihi. Jag gjorde absolut ingenting. Spenderade dagen i soffan så nu har jag ont i ryggen, hihi
    Ha en skön dag
    Kramkrm<3nettan

    SvaraRadera
  11. Nänänä....ingen pizza här inte. Här stod frun vid spisen....som vanligt ;)
    Nåja...till lunch värmde vi ju bara upp resterna,men till middagen lagade jag färsk pasta och kyckling sås.
    Pizza får det bli nästa söndag.Åtminstone för mig ;)
    Kram och lycka till med dina steg!

    SvaraRadera
  12. Fiffigt med en stegräknare...så får man direkt bevis på hur duktig man har varit!
    Nej, här åts ingen pizza igår!
    Jag gjorde marinerad kycklingfilé, ugnsstekt, med potatiskaka och glögg-och apelsinsås. Till det en sallad med äpple, cochtailtomater och granatäpplekärnor.
    Helt ätbart, faktiskt!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Japp, pizza *asg*
    Ha en fin dag. Kram Milla

    SvaraRadera
  14. Nepp, ingen pizza här inte. Tänk alla pizzabagare vad de får slita ;)
    Stegräknare på mobilen var ju ett bra påhitt!
    God fortsättning.

    SvaraRadera
  15. Näe, faktiskt inte. Vi åt korv i bröd...
    Jag har också tänkt att vara duktig med motion i år, frågan är bara i vad...?
    Ha ett fortsatt gott nytt år!!!

    SvaraRadera
  16. nej :) vi åt inte pizza
    stegräknare i mobilen!! så det kan man alltså ha, hur då? det skulle ju vara smidigt
    kramar

    SvaraRadera
  17. Stegräknare.....mobilen.....hmhm, nu fick jag lite att stå i;))

    Pizza blev det inte här igår, men ibland är det ju så förbaskat gott o praktiskt;)

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Sv: tack snälla
    ha en fortsatt fin dag
    kramar

    SvaraRadera
  19. Vi åt makaronipudding ;)

    SvaraRadera
  20. Inte pizza här inte!
    Vi blev bjudna på middag hos svärföräldrarna, smart att hon fick bjuda på sin födelsedag *Ler*
    Kramen fina bloggvän♥

    SvaraRadera
  21. Nä, ingen pizza... jag fick snällt äta oxfilérester. Stackar mig. :)
    10.000 steg låter som ett bra mål, speciellt de nätter man jobbar... då kommer man nästan upp i det på ett pass. Haha!

    SvaraRadera
  22. ingen pizza hos mej här käka vi bacon och ägg å stekt potatis för dem som ville ha:) vad är det för app du hittat den där stegräknaren vilken rolig grej är det gratis? lycka till med dina promenader:)

    SvaraRadera
  23. Nej inte pizza , men hämtmat från grillen ;)
    Du kan lugnt äta pizza som går så många steg på en dag .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  24. Hemma på min gata åt vi ingenting, vi bara sov.
    Kramen

    SvaraRadera
  25. Vilket sammanträffande men de gjorde vi också. Dessutom var sonen förbi idag och han och en kompis hade även dom ätit pizza. Kan nästan lanseras som ett måste denna dag
    promenera vidare nu
    Kram

    SvaraRadera
  26. Vi var på födelsedagskalas och blev bjudna på tacos och tårta....Väldigt gott så där lite dagen efter..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  27. Hos oss var pizzerian stängd och jag var för lat för att göra egen pizza, men vi överlevde ändå.
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  28. Stegmätare är sååå inspirerande, och din kurva ser ju jättefin ut :-)

    Vi sparade pizzaätandet till igår. Det gick bra det med :-)

    SvaraRadera