onsdag 11 januari 2012

Award och utmaning

Jag fick en utmaning av min namne som har Izors blogg

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Ja hörrni?.... jag kommer faktiskt inte ihåg.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Eftersom jag har något bättre ”närminne” så kommer jag ihåg att jag för ett år sedan fick ett rart Sms av dottern.
Eller så kan det kan hända att jag tagit hjälp av bloggen
för att minnas

3) Fem snacks du gillar?

Ostkrokar
Chips
Popcorn
Schweizernöt chocklad
Suragodisar

4) Fem sånger du kan hela texten till?

Thank you for the music
Sommaren är kort
Nationalsången
När vi två bli en
En dag på stranden

5) Fem saker du skulle vilja göra om du var måmgmiljonär?

Sluta jobba
Köpa ett hus vid havet
Resa
Anställa en kock
Gå på massage varenda dag

6) Fem dåliga vanor?

Svär när jag ser på hockey
Tillbringar för mycket tid vid datorn
Tränar för lite
Kör för fort ibland
Stryker nästan inga kläder

7) Fem saker du gillar att göra?

Blogga
Promenera
Se på hockey
Läsa
Spela spel

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Knytblus
Kortkort
Pälskappa
Öron muffar
Nattlinne

9) Fem favoritsaker?

Datorn
Mobilen
Micron
Bilen
Ögonfranstång

Varsågod att ta er an utmaningen ni som vill.


Sedan har jag har fått en award av min goa granne Marie.
Liebster betyder käraste och ges till Bloggar med mindre än 200st följare.
När man får en sån här Award gör man så här:
Högerklicka på Awarden och spara den för att kunna använda den i ditt inlägg
Tacka den man fått den av samt länka till den bloggen.
Skriv ner 5 andra bloggar som du vill ge Awarden till och kommentera hos dom.
Det är inget tvång att lämna vidare,det gör man precis som man vill :)
Jag lämnar awarden vidare till:

Disadots Citadell
Snäckskalsdalen
Malla Born under Saturn
Rut-Knut-Tjut
Curlingmamman

Dagens kloka…
Det är bättre att göra lite gott,
än mycket ont

24 kommentarer:

  1. Grattis till awarderna! Åter igen ett bevis på att bloggen är bra för mycket. Jag menar sviktar minnet så...

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  2. Meeeeen,,,tack!! Fick jag också !! :o) Vad glad jag blir!
    Jag lämnar dock inte vidare nu eftersom jag redan gjort det och tyckte det var skitsvårt att välja dom första 5 ;o))
    kram och tack i alla fall!
    Ha en skön dag.

    SvaraRadera
  3. Grattis,grattis till allt fint du fått.
    Den där utmaningen har jag också fått. Ska t mig an den en vacker dag.
    Eller...en feberfri dag,rättare sagt :(
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så skoj att läsa lite mer om dig, å dessutom få det bekräftat att man inte är ensam om att inte minnas ;-P Bloggen är en guldgruva att gå tillbaka i för att stödja minnet! Önskar dig en fin dag <3

    SvaraRadera
  5. Ja, det där SMS:et glömmer man väl inte i första taget, det förstår jag!
    Jag har fortfarande en lapp i min plånbok, skriven av vår yngsta dotter när hon var 5.6 år, där det står:"Mamma du e verdens snelaste".
    Jag ler varje gång jag råkar se den lappen...
    Grattis till din award, du vet att jag tycker att du är värd den många gånger om för alla dina roliga och tänkvärda inlägg!
    Kram från mig till dig!
    Monica

    SvaraRadera
  6. Massa awarder som trillat in där, grattis!
    Men minns du inte minsta lilla vad du gjorde för 10 år sedan? Shit, det går verkligen utför efter 40... ;)

    Sv: Jag ska reka allt jag kan!

    SvaraRadera
  7. Att inte stryka är en BRA vana! Men du är ursäktad eftersom du vet att det heter ostKROKar :-)

    Grattis till Awarden!

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar dotter du har! :-)
    Och ja, hockey är skitskoj! :-D

    SvaraRadera
  9. Massa grattisar till de fina utmärkelserna ;)

    En sak jag har funderat på och måste fråga om är det du skrev om i enkäten om real life hos mig. Du skrev att jag inte skulle lägga in utmaningen i ett inlägg utan ha det rent, så att det inte skulle bli så långt. Jag tycker att det var ett jättebra råd men funderar på hur det ska gå till i praktiken.
    Jag vill ju också vara med i real life och berätta, ska jag då ha min berättelse i ett annat inlägg?
    Så vill jag ju med min berättelse visa hur man tex kan berätta i veckans utmaning, då måste jag ju publicera min historia samtidigt som utmaningen fast i ett separat inlägg.
    Hur tycker du?
    Problemet är ju att det blir så MÅNGA och så LÅNGA inlägg hos mig.
    Det blir så jobbigt ;)

    Tacksam för lite synpunkter.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  10. Alltid kul att läsa vad andra svarar på frågorna. Själv har jag svårt för att skicka vidare. Det är ju inte alla som gillar att få dessa. Men du varför tycker du inte om öronmuffar? Det är väl charmigt
    Kram

    SvaraRadera
  11. Otur för sonen att han skulle skada sig. Men, det är ju som du säger tur att huvudet klarade sig. Det är hårda tag i den där sporten.
    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  12. Grattis till awarden o härliga svar på utmaningen;))

    Öronmuffar eller puffar, det skulle jag inte heller sätta på mig;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Grattis till Awarden och Utmaningen !
    Kul att veta mer om dig .
    (Jag har också nyss tagit mig an denna utmaning )
    Kram ♥

    SvaraRadera
  14. roligt att få veta lite mer om dig men du det där att inte stryka det är ingen dålig vana, det är en bra vana, jag stryker heller inte :)
    kramar

    SvaraRadera
  15. Grattis till Awarden och utmaningen klarade du galant (med lite hjälp, kanske..)
    Kram

    SvaraRadera
  16. grattis till awarden + utmaningen va roligt att få läsa lite mer om dej å himla gulligt sms från dottern kram

    SvaraRadera
  17. Här "strykes" inget heller, förutom Kattfan emellanåt ;-D

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Det var roligt att läsa dom där sakerna om dig. Jag sparar frågorna för sånt tycker jag är kul!
    Och tack för att du tänkte på mig också med Liebster Awarden - tusen tack! Den kommer med den också.
    Himla rart!
    Kramar

    SvaraRadera
  19. Visst var den här utmaningen rolig och allt fler deltagare i bloggvärlden blir vi. Det blir rena rama kafferepet då vi utbyter tankar kring livet, hihi. Något jag har lagt märke till är att vi är många som vill bo vid havet så kusten; Here we come!

    Grattis till awarden..den har jag sett förut, hihi.
    Ha en fortsatt fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  20. Vilket underbart sms!!!
    Grattis till utmärkelsen!

    SV: Jag köper proteinpulver på nätet hos Gymgrossisten! Där finns en hel del att välja mellan. Det jag använder heter Diet.Pro Advanced!

    Kramar

    SvaraRadera
  21. Var glad för såna söta sms!! Gulliga dottern!

    Ps. Jag lånar!

    SvaraRadera
  22. jag brukar säga att mitt minne är bra men .....kort ;)

    SvaraRadera
  23. Grattsi till awarden och utmaningen! =) Intressant läsing!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera