fredag 13 januari 2012

Fredag 13:e

Hyvlat mig i tummen med osthyveln.
Bränt mig på axeln med strykjärnet.
Skurit mig i lillfingret, så att blodet forsade.
…och så finns det människor som är rädda för att vistas ute på nätterna.
De borde skaffa sig ett hem!
Fast nu har inte det där hänt mig. Fast det skulle kunna hända. Helst idag om man är skrockfull. Fast det är jag inte.
13 är tvärtemot ett lyckonummer.
Kanske borde köpa en lott idag…
Är ni skrockfulla?

Dagens kloka…
Tur eller otur, drabbar vanligen den som har mera av det ena

28 kommentarer:

  1. Nej inte speciellt o fredagen den 13:e har bara varit positiv för mig.............nu ska jag nog inte säga nåt mer, utan ta mig en trappa upp o sova några timmar;))

    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Fredag den 13:e känns som vilken dag som helst!
    Förutom att jag måste städa bort mina underbar julsaker :(

    Men förresten ska du inte sova nu, du var väl uppe tidigt idag, eller?
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  3. Jag är inte skrockfull alls och en fredag måste ju bara bli kanon oavsett vilket nummer den har! ;) Kram!

    SvaraRadera
  4. Vår äldsta dotter föddes fredagen den 13:e så jag får nog säga att datunet kan vara alldeles underbart och fantastiskt!

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  5. Hmmm, inte är jag skrockfull inte! Fredag som fredag!

    Ha en skön dag!

    Kramen

    SvaraRadera
  6. Jag behöver inte ens ha den 13:e för att klara av såna där saker..
    Jag kan det lika bra den 1:a , som den 27:e...
    jag har väl mer av det andra jag då..
    Ha en skön Fredag
    kram

    SvaraRadera
  7. Nä, jag är inte skrockfull... men det är roligt att skoja om det. :)

    Just nu sitter jag och funderar på hur man kan bränna sig på axeln med strykjärnet. Hrm...
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Inga nycklar på bordet, det är väl det enda jag håller stenhårt på.
    Annars är jag ganska lugn när det gäller att vara skrockfull!
    Ta't lugnt idag/kram♥

    SvaraRadera
  9. Njaaa skrockfull är jag itne, men skulle gärna ta det som ursäkt å ligga kvar i sängen in case of lixom ;-D Men näää jag måste jobba på, får bara hoppas datorn inte kraschar ;-P Önskar dig en toppen dag och en fin helg <3

    SvaraRadera
  10. 13 har alltid varit mitt lyckotal, men just på fredagen... Jodå. 13 är fortfarande bra! (hoppas jag...)

    SvaraRadera
  11. Halloj vännen!
    Nä, jag är inte särskilt skrockfull... trodde jag tills jag trodde att jag råkat ut för ett virus i morse! Fick ett stort meddelande på skärmen "han är död" - herregud!!! Efter lite support från maken visade det sig dock att det är google chromes eget "felmeddelande" vid uppdateringar om inte minnet hänger med - *puh!* =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Nja....om inte annat så blir man det när man tänker efter!
    Kram & håll dj inne idag!

    SvaraRadera
  13. Jag är lite skrockfull...men mer med nycklar på bord och svarta katter = ))
    Ha en mysig fredag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  14. Nja lite skrockfull kanske jag är men då kanske mer att jag inte lägger nycklarna på bordet, eller fäller upp paraplyet inomhus. När det gäller fredag den 13 har jag nog lika mycket tur som otur som alla andra dagar.. :)

    Önskar dig en riktigt bra dag..
    kram kram

    SvaraRadera
  15. Ja det blir nog en lott här också och så håller jag mina plåstrade tummar att min son ska komma hem helskinnad från USA, han flyger just idag - han kanske försvinner från radarn ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  16. Nej, faktiskt inte det minsta. Men det finns ju så mycket annat konstigt som jag tror på...=)
    Kram på dig vännen och trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Njae, egentligen inte. Men nånstans är man ju ändå lite löjlig och spottar i smyg när en svart katt springer över vägen. He he! :-D

    SvaraRadera
  18. Näeh, jag är inte ett dugg skrockfull, peppar, peppar, ta i trä!
    Ha en skön helg, kära bloggvän!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  19. Sv: Det blir lite så, som idag... jag sov till 16:50!!! (okej, jag var uppe 1½ timme där i mitten men ändå) Hela dagen är väck... jösses.

    SvaraRadera
  20. Nä, inge skrockfull :) Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  21. Nej är faktiskt inte skrockfull...men så ska man kanske inte säga;)
    Trevlig fredag!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  22. Nej inte speciellt, än har det inte varit någon direkt oturdag. Skönt det!!

    Ha en mysig kväll!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  23. nej vilken otur du har, hos mej har detinte vart otur än men dagen är ju inte slut än.kram

    SvaraRadera
  24. För mig är fedagen den 13:e en lyckodag , då föddes mitt första barn för 28 år sen .
    Så jag är inte skrockfull .
    Ha en fin kväll ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  25. Jag är väldigt skrockfull :-) Jag har inte missat min award och jag ska snart ta mig an den :-) Kram

    SvaraRadera
  26. haha vad skönt att det inte hänt dig! :)

    SvaraRadera
  27. ja alltså... jag fyller ju år just fre d 13:e lite då och då :)

    SvaraRadera