tisdag 17 augusti 2010

Lungor

Jag har inte bara smala handleder, jag har smala lungor också.
Sista biten på promenaden frågar jag maken om vi ska jogga. OBS!! J O G G A!!
Jogga du, säger han, jag går lika fort som du joggar.
Bah!! Jag börjar jogga och avståndet mellan oss ökar en, två, tre meter då han helt plötsligt börjar
S P R I N G A!!
Svisch så springer han förbi mig och jag hänger på!!??
Där rusar vi som två tok som ska springa 60 meter på 6 sekunder.
Efter en stund så stannar han, men inte jag inte!
Jag tänker att jag kör på i full fart till överst på den långa backen.
Jo, det var uppför dessutom!!
När jag har nått toppen och saktar ner i gåtakt Free Sporting Smileys så känner jag att jag hur små lungor jag har.
Maken hinner i kapp mig och jag pressar fram några ord till mitt flåsande;
Vet du, jag är ganska övertygad om att jag fick ärr på mina lungor efter lunginflammationen den där gången…

*Ps: Ni som är oroliga angående skylten, kan vara lugn. Vi bor inte i Järfälla kommun*

17 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det där var en dröm ;)
    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Men herregud! Har ni blivit skvatt galna där uppe i norr...??!! Jogga och springa...och dessutom uppför! Ta tempen! Du kanske är sjuk...?
    Kram på dig och krya!

    SvaraRadera
  3. Men snälla vännen ta det lite easy;)
    Om man hör nåt som svischar förbi då kanske det är du;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Huj huj hurtisar :)

    ps. min länk funkar nu, det är en visfestival jag ska på

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  5. Shit, jag är djupt imponerad! Du sprang ju hur långt som helst! Dessutom vann du över gubben, hehehe.
    Gooood morning!

    SvaraRadera
  6. Inte visste jag att du hade börjat att springa :) Eller var det bara en gång? Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Ha ha.. Vad underbart att du triggade honom och att han sen triggade dig!!

    SvaraRadera
  8. Oj, det var duktigt! Springa sådär! Brukar ju vara skönt. Efteråt!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Himmel vad tränad du ska bli!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Rätt sätt att träna upp lungkapaciteten på :)

    Kramen

    SvaraRadera
  11. Tänk på att du inte är ung längre Carina, ta det lugnt;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Usch har ni blivit skvatt galna båda två;) Kram

    SvaraRadera
  13. Jag joggade också häromdagen, och jag har nog också fått ärr på lungorna. Tror det är nått smittsamt som går.....

    SvaraRadera
  14. Sv: Det får nog bli ett plasthus iaf... bara att spola av när han pinkar. ;)

    SvaraRadera
  15. HAHAHAHAHAHA Ni såg nog lite smått roliga ut och ni verkar ha smått roligt med :D

    SvaraRadera
  16. HAHA:D:D:D

    Detdär skulle jag velat se! Men lite sådär är oxå jag och min man....tävlingsinriktade, mot varandra:P

    SvaraRadera