fredag 15 juni 2012

Liljekonvaljer

Säsongens första bukett liljekonvalj är plockad.
Jag älskar liljekonvaljer... och doften...
Bravo! Excelente! Magnífico! Espléndido! Honom ska vi ha å vad det doftar bra!
Sedan vill även tant Carina (pelargoner=tantblomma) medela att min Mårbacka som jag fick av grannen Marie blommar.
(vilken jäkla tur! Hade varit pinsamt om den dött redan)
Titta så fiiin!
Det var allt från blomsterbloggen för den här gången!
Åver änd aot och trevlig helg! 

Dagens kloka…
Lyckan är anspråkslös,
den har varken med rikedom eller berömmelse att göra

17 kommentarer:

  1. Tur för dig att jag faktiskt sett med egna ögon att den lever:))
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Liljekonvaljer är ljuvliga försommarblommor som påminner mig om när jag och min syster var barn och sprang och plockade dessa smö sötisar.

    SvaraRadera
  3. Åsså gav du bort buketten om jag har fattat det rätt? Vad snälla ni är där i Husum som ger bort allting hela tiden.
    Vad får jag?
    :-)

    SvaraRadera
  4. Liljekonvaljer påminner mig om barndomens examensbuketter på skolbänken. Doftar ljuvligt!
    Trevlig helg till dig också!

    SvaraRadera
  5. Liljekonvaljer är underbart söta. Mamma älskar dem så hon fick ett gäng rötter (från affär då alltså) så att hon alltid kan ha konvaljer i kolonin till våren.
    Hoppas du sussar gott nu!

    Sv: Jag hade tänkt göra ett genusinlägg av det hela men fegade ur, haha!

    SvaraRadera
  6. Liljekonvaljer är nåt av det bästa jag vet! Barndom,ungdom....bröllop,barn och slutligen tant....Konvaljen har alltid varit med :-)

    Önskar dig en sköööön helg!

    SvaraRadera
  7. ÄÄÄÄÄÄÄÄlllskar liljekonvaljer!
    Doften, den utsökta lilla vita blomman, allt!

    Önskar dig en trevlig helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Håller med dig om liljekonvaljdoften! Underbar! Nästan lika väldoftande son äkta kaprifol en ljum sommarkväll...
    ha en riktigt skön helg1
    Kram från mig!
    Monica

    SvaraRadera
  9. Liljekonvaljer hör ihop med skolavslutning. Jag fick alltid några buketter den sista dagen. Tyvärr är doften lite stark för mig men de kan ju stå ute på balkongen i stället. jag såg midsommarblomster i förrgår. Det symboliserar också sommar.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  10. Liljokonvaljer är så underbara på alla sätt och vis. Här nere blommade dom över lite för tidigt och lite för fort i år, det var under värmeböljan vi hade i mitten av maj......nu har vi ingen värmebölja alls.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Blomsterbloggar gillas! Och liljekonvaljdoft..mmmm.... Åver änd aot! :)

    SvaraRadera
  12. sv: Om dom har nån borg i Santa Barbara vet jag inte, men den borg dom har i Alicante heter Santa Barbara... ;-)
    /Ordmärkaren

    SvaraRadera
  13. Oh ja, Liljekonvaljer är helt underbara! :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  14. Sv: Ja vi får verkligen ta skit! Ur båda ändar... ;)

    SvaraRadera
  15. Mårbacka är en pelargon som passar den aktiva och bloggande kvinnan mitt i livet!

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera