söndag 25 november 2012

Ljusstake av keramik

En vecka kvar till första advent och jag har börjat adventspynta.
Eller näe... det har jag inte!
Men jag har tagit fram adventslådan i alla fall.
SÅ långt har jag kommit.
Få se om jag börjar pynta så smått idag.
En ljusstake av keramik som Anna-Karin på Bruksgodset gjort. Hon är så duktig och har så många fina saker i sitt krukmakeri. Blev så förtjust i ljusstaken så den fick följa med mig hem i fredags. Kanske jag fyller den med nötter till jul, eller mossa eller godis... går ju att variera lite olika.
En fin liten detalj i form av ett hjärta.
Jag ska i alla fall baka i dag, vare sig jag vill eller inte.
Det är dags för lite cafeteriajobb nere i ishallen igen.
 
Dagens kloka…
Man kämpar inte ihjäl en skugga,
den dödar man med ett ljus

27 kommentarer:

  1. En väldigt fin liten detalj på en väldigt fin ljusstake! Den skulle lätt kunna få pryda även mitt hem! :)
    Hujedamig! EN vecka till advent! PUH! Jag är glad att jag har mossan fixad i alla fall. Direktimporterad från självaste Norrland! :D
    Kram och godnatt vännen! ♥ Eller godmorgon?

    SvaraRadera
  2. Vänta nu...är jag FÖRST...?!
    Då vann jag! :D

    SvaraRadera
  3. Vacker ljusstake fint med den lilla detaljen !visst är man sugen på lite adventspynt, en vecka kvar så snart! Lite extra ljus behövs i allt det grå. Ha en fin söndag . Kram

    SvaraRadera
  4. Jättesöt ljusstake och jag gillar verkligen idén att man kan lägga något på fatet ikring också. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt! Idag ska jag köpa hyacinter. Sen blir det adventsförberedelser=maken får städa ;P
    Lycka till med baket.
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  6. Ljusstaken var ursöt. Längtar till torsdag då jag sätter upp adventstakar och hyacinter.

    SvaraRadera
  7. Det finns så mycket fint på Bruksgodset...
    Ha en fin söndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Den var jättefin!

    Själv är jag lite rädd för min julkartong och låter den stå kvar i källaren så länge som möjligt. Kanske jag till och med borde köpa nytt i år?
    :-)

    SvaraRadera
  9. Jaha, hon skall baka lussekatter tänkte jag. Men så var det nog inte. Något annat smaskigt till cafeterian blir det nog?! Jag bakade katter med mor min i fredags. Skönt att ha dem i frysen nu.
    Något julpynt har inte hittat hit ut ur gömmorna än men två nya adventsljusstakar är inköpta.
    Himla söt ljusstake du köpt!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Kul att du kan slänga i lite olika grejer i ljusstaken, jag ser ätbara grejer framför mig... men det är nog för att jag vill ha frukost. ;)

    SvaraRadera
  11. Såå söt ljusstake <3
    Jag har ju redan jul i butiken så nu är det
    dags att pynta hemma också. Jag tycker det blir
    så mysigt när det lyser adventsstakar i alla fönster :)
    Kram Anita K

    SvaraRadera
  12. Är här o önskar dig en härlig söndag! :)

    SvaraRadera
  13. Vilken fin ljusstake.. tror det skulle vara fint med lite mossa och kanske nötter eller torkade äppelskivor som dekoration ;)

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Här plockas det inte fram något pynt förrän på lördag, så att det är pyntat och klart till 1:a advent! Och det blir inte så mycket heller...
    Annat var det förr!
    Fast ljusstakar och stjärnor i fönstren skulle jag inte vilja vara utan! Det behövs denna mörka tid!

    Tack för ditt svar om Arnäs! Där bodde mina anfäder fram till mitten av 1800-talet!
    ha en bra dag, här stormar det!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Vilken vacker ljusstake! Bara så fin...

    Jag funderar på att tjuvstarta i dag. Grannarna har redan börjat och då känns det ok...

    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag har börjat lite i smyg med adventssakerna med att bara ta fram. Måste ju kolla upp vad som finns. Jag har rengjort mitt lilla glasakvarier som det inte bor någon i just nu, tänkte göra ett litet jularrangemang där i. Ska bli spännande. Bild kommer :-)

    Kram


    SvaraRadera
  17. Hej! jag tänkte börja lite smått nu i dagarna att pynta <3 ljusstaken är för söt med lilla hjärtat på! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  18. Waooooooo...så vackert :)
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  19. Åh vilken söt ljusstake!
    Här har jag börjat så smått med adventspyntet men inga stakar är framme ännu.

    SvaraRadera
  20. Sv: Ja, det är stort men det gör inget... det är ändå bara Skåne som räknas! ;)

    SvaraRadera
  21. Jättefin ljusstake!! Jag har tagit fram den elektriska och TÄNT den idag! uj uj uj...

    SvaraRadera
  22. Vacker ljusstake. Du har bra smak vännen! En sån kan jag med tänka mig. Ja, nötter är en kul idé att ha runtom. Det var sött med hjärtanet.

    Så det var dax nu igen. Ja, ishallen slipper man inte om man har barn som väljer den sporten. I går spelade sonens lag bortamatch. Han fick tyvärr åka utan både mig och pappa för vi var upptagna med annat. Han verkade dock inte bry sig så mycket, då laget kom hem med vinst.Kul!! Hoppas att det går bra med försäljningen och du..ät inte upp alla gottigheter själv....hahaha

    Stora kramen till dig!
    Veronica

    SvaraRadera
  23. jättefin ljusstake, inga adventsljus här heller ännu
    kramar

    SvaraRadera
  24. Den var ju jättefin, den där staken!
    Fler sådana tips, tack! ;o)

    Tycker synd om dej som inte själv får njuta av allt du bakat! Har du vägarna förbi, så titta gärna inom mej för då får du smaka både lussebullar, knäckebröd & chokladkolor!

    Kram!

    SvaraRadera
  25. Staken tar jag bara fram när lusten faller på!
    Oj, det lät inte riktigt rumsrent men advent måste infinna sig när det "känns rätt"... ;)
    Sv. Äh, bara en tillfällig svacka! :)

    Kram

    SvaraRadera
  26. Här kan det inte väntas längre minsann… Jag kör på jag;-)
    Tack söta du för fin kommentar… Värmer så!
    Kram Anna

    SvaraRadera