söndag 17 mars 2013

Kvinnodominans

"Asså det känns så där" sa Mr då vi satt i biosalongen och väntade på att filmen skulle börja.
"Vaddå"?... Undrade jag
"Det är typ 30 kvinnor här, å så jag"
Men precis när filmen började blev det typ 31 kvinnor
och två män.
Boken "små citroner gula" av Kajsa Ingemarsson läste jag en sommar för... kanske 10 år sedan.
Det var länge sedan i alla fall.
Mr tyckte filmen var lite "klyschig" fast jag tror han röstas ner av ca 31 stycken andra den kvällen...
Filmen var mysig och smårolig. Lite av en feelgood film.
 
Dagens kloka…
Tupparna må gala,
men det är hönan som lägger äggen

26 kommentarer:

  1. God morgon!
    Feelgood filmer är oftast de som passar mitt lynne bäst. När man sett färdigt har man oftast ett leende på läpparna och fått lite att fundera på!
    Boken vet jag att jag har läst men minns inte riktigt, riktig hela handlingen.
    Ha en trevlig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den boken läste jag 2004, tror jag. Minns inte ett smack! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på filmen under toscanas sol när jag ser reklamen för din film. Den låter supermysig! Härligt också att där var två kvinnor i publiken som tvingat med sina makar. ;)

    God morgon!

    SvaraRadera
  4. Den filmen skulle jag INTE få med min Mr på..och jag vet inte om jag skulle gå själv heller. Har faktiskt läst den, men minns inte nånting, haha!

    SvaraRadera
  5. Härligt med en BIOrunda...minns att jag läst boken, men vad sjutton handlade den om?..Ha en trevlig söndag!
    C

    SvaraRadera
  6. Länge sedan vi var på bio. Tycker nästan lite synd om "U" med alla damer runt sig hihihi :)
    Hoppas du haft en fin jobbarhelg
    Söndagskramen♥

    SvaraRadera
  7. Hihi...Härligt med Bio :)
    /Kraaaaaaaaaam ♥

    SvaraRadera
  8. Tittar in för att önska dig en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Min arbetskamrat berättade samma sak fast hennes man var ensam i salongen... Jag tror inte jag får med mig Husse!

    Kram och fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Sv. vi bor ju i Nordmaling så vi har ju inte så långt till Järnäs. Vi brukar göra utflykter dit ett par gånger om året och just på våren är det vackert där och isbrötena kan vara jätte höga, dock ej i år.
    Men jag kan skamset skriva att vi har inte ätit där på restaurangen...brukar ha medtagen lunchkorg oftast.

    Ja det blir en tung vecka för dig med begravningen...
    Min pappa dog för tio år sen, och jag hann aldrig ta farväl eftersom han bodde i Finland så hann jag inte hem...
    kan ännu kännas lite lessamt.
    Men därimot så kände jag på mig när jag åkte ifrån honom två månader innan, att han inte skulle leva nästa gång jag var hemma !!!

    Men så är livet och denna förb. cancern fortsätter skörda sina offer.

    Tjingeling och styrka till dig inför begravningen.

    SvaraRadera
  11. Åh, den boken läste jag på en semesterresa någonstans, så jag har redan feel-good-känsla av den, utan att ha sett filmen! Men det skulle jag vilja göra. Få se, om jag kan lura med mig syrran eller någon av döttrarna, för maken lär inte vara så pigg på det...
    Ha en fin söndag, kramar, Monica

    SvaraRadera
  12. Minns att jag har läst boken någon gång men handlingen minns jag inte, fniss. Å andra sidan brukar feel good böcker ha just den effekten. Försvinnande goda =D Kram

    SvaraRadera
  13. Bio? Vad är det. Inte hade jag fått med mig gubben heller. Det får bli en och annan idrottsmatch nä rvi går ut. Kram

    SvaraRadera
  14. Läste ikapp lite nu...

    Baklagar sorgen efter din pappa...

    HA en fortsatt bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vi var inne på att kolla film igårkväll, men sambon tyckte inte där var något som verkade skojsigt...men denna kanske hade varit något? 4 av 5 citroner??

    Kram fina Carina!

    SvaraRadera
  16. Åh den vill jag se. Funderade också på om jag skulle dra med maken till bion eller kanske bjuda med en av döttrarna (eller båda två)
    Feelgood är bästa av filmer.
    Pangpang pallar jag inte.

    Kramis
    Fia

    SvaraRadera
  17. Jag har också hört att den ska vara bra men en tjejfilm:-) så jag kanske ska ta med mig dottern istället för mannen om jag ska se den.

    Kram

    SvaraRadera
  18. den måste jag se älskar hennes böcker och även den. Ha en mysig kväll

    SvaraRadera
  19. Haha, kanske bäst att ta med döttrarna på den filmen.
    Har läst boken för länge sedan, vill absolut se filmen, feelgood filmer kan man aldrig få för många av.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  20. Hej! Har nu hört några som har sagt att den där filmen är bra! Kanske ska se den.
    Hoppas du har haft det bra! Önskar dig en trevlig början på veckan!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  21. Jag tycker mycket om den filmen. Skulle gärna se den en gång till!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag tyckte boken var väldigt klyschig, så jag tror att jag håller med Mr om hans analys! ;)

    Söndagskram!

    SvaraRadera
  23. Sv: Recept. Hmmm... Lite sånt, och sånt och sånt. :)

    God morgon!

    SvaraRadera
  24. Ååå,den vill jag också se!
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Den där filmen blir nog ingen "gå på bio film" här, men jag kommer att hyra den när den kommer på DVD. Det finns ju sådana där kvällar då mannen sitter klistrad framför sportsändningarna och då är det skönt med en egen filmkväll och jag slipper hans analys!
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  26. Jag har läst boken å lär nog se filmen med, men då den kommer på dvd, så får jag kanske passa på då maken jobbar ;-D KRAM

    SvaraRadera