måndag 5 oktober 2009

Systemet

Monday Comments



Det är märkligt hur fort en helg går, vips så var det måndag igen.
I fredags var jag på systemet.
Jag tänkte när jag stod där i kön, och jag hann tänka länge för kön var låååång, att jag riskerar att få gris sjukan bara för en vinare och några cider.
Det är ju inte klokt!!!
Mannen bakom mig stod och hostade och hade sig.
Expediten såg både sur ut och var förkyld som bara den.
Jag skulle ha köpt en flaska renat i stället och sköljt igenom kroppen med, så att eventuella basilusker kolat!!
Men det kanske gick vägen, för än känner jag mig pigg.
En annan sak jag tänkte på när jag stod i den låååånga kön var:
är folk inte riktigt klok???
Som går på systemet en fredag eftermiddag!!!
Men hallå!!! Vilken dålig planering!!!
Nu ska jag ursäkta mig själv för att jag också var där.
Men det var faktiskt så att jag råkade gå förbi där i fredags, på väg till min date, ni vet.
Och då tänkte jag passa på så man inte behöver gå dit på fredag när det är så mycket folk.
Förstår ni??
Men alla de andra hade säkert planerat att gå dit exakt då.
För jag tror inte dom var på väg till någon date.
Men nu är det Måndag helt plötsligt och dags att dra till plugget.
Men ni, upp med hakan, vips så är det helg igen.
♥ Kram på er ♥

4 kommentarer:

  1. Vi behöver ett helrör vi också då förkylningen är på topp!

    Dålig planering kan jag hålla med om ,hur var daten?

    Vi tryckte ner en bulle också:)
    Alla anledningar måste ju tas på allvar .

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. godmorgon!
    ja fredag är kanske inte den bästa dagen på systemet.Ha en fin måndag /Kram

    SvaraRadera
  3. Hallå Bruden. Ska du sitta o manglas i skolan idag, ta med några kanelbullar i väskan du!!! Helt perfekt när tristessen sätter in. Systembolaget, vad är det? Tipstjänst nya drive? Första gången jag var på systemet var på min 20 årsdag, i början på juraperioden. Vill du ha leg frågade jag glatt, Nej, jag känner igen dig svarar hon!! Hur??? Kände mig som den värsta A-lagaren.

    SvaraRadera
  4. Vet du att min förkylning varade inte länge men så kurerade jag mej ganska ordentligt i fredags och tog mej en liten kur i lördags med, bara för säkerhetsskull...
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera