torsdag 29 oktober 2009

Tjäder och orre


Mina grabbar har varit på fågeljakt en stund både i går och i dag.
Jag har inte förstått tjusningen med det där.
Kliva upp i ottan när man inte behöver, smyga omkring i skogen så tyst som möjligt.
Jag kommer ihåg när jag var yngre och följde med papsen på älgjakt.
Gäääässsp....
Det som var roligt, förutom att vara med papsen, var när vi skulle fika.
Fika var roligt.
En annan sak som var skoj, var när vi gick "drevjakt" för då fick man ju prata och leva om.
Det blev i alla fall ingen fångst i dag, men matsäcken var slut så far och son har nog haft en trevlig stund ändå :)

9 kommentarer:

  1. Ha en bra kväll!
    Hoppas att vi kan träffas någon gång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kvalitetstid både för far och son! Ha en bra kväll/kram

    SvaraRadera
  3. Det bästa med fågeljakten är väl ändå att far och son gör nåt tillsammans som dom tycker är roligt....
    Kraaaam på dig

    SvaraRadera
  4. Haha!Fika är alltid skoj!! Kramiz på dig.

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja vara på praktisk jakt!!!! Nu slänger jag redan döda fåglar till mina hundar...men det går bra det med!
    kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  6. Säg att de hade vattenpistol... ;)

    SvaraRadera
  7. hihi ja sitta tyst på pass kan ju inte vara allt för skojigt om man inte få se nått.. tur de finns fika hihi

    SvaraRadera
  8. jaha, fågeljakt, jag har gått på musjakt idag, det rasslar i väggarna här. Men katterna, tror du de gör något åt saken? Nädå.... ligger bara framför brasan o slappar, de jobbar aldrig för brödfödan de huliganerna! // Kramar om Ps Kan du skicka din adress till mig på min mejl, så är du snäll! pussen

    SvaraRadera
  9. Ja, varför kliva upp ur en varm och skön säng när man kan ligga kvar?!! Men det kanske man gör när man känner att man måste kika på fåglar.

    SvaraRadera