söndag 6 januari 2013

Äntligen

Äntligen! Idag kommer dottern hem från fjällen där hon varit en vecka. Längtar till jag får krama och pussa på henne igen.
 
"Nybörjar'n detvarpåtiden bloggaren" Moi undrade igår över mina icebugs. Så här ser mina dubbdäck icebugs ut:
Själva sulan:
Lättsamt att slippa broddar som ska sättas på skorna.
Funkar jättebra och går fick jag inte ont i mina knän så det var nog bara det att gångjärnen var lite *host* rostiga.
 
På tal om gårdagens promenad så gjorde jag en upptäckt...
Vissa blir gråhårig över en natt,
jag under en promenad.
Gaaahh!!
 
Dagens kloka…
Upptäkter är resultatet av planmässigt famlande

32 kommentarer:

  1. Såååå du har oxå en man som fyller tidigt på året;-)
    Grattis i efterskott!=)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så´na dojjor skulle jag behöva! Köper man dem på sportaffärer månntro?
    Ang. ditt "gråa" hår, så tror jag att det löser sig bara du går inomhus. Det är värre för mig!
    Kram och ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Ang. dojjorna - tack för tipset, då blir det ett besök på Intersport!
    God natt!

    SvaraRadera
  4. En dotter i fjällen - det var väl inget att gnälla för... (skämt!), jag har en dotter i Thailand och en på Bahamas... dom har snart varit borta en månad!
    Men jag har en dotter 300 m härifrån också...
    Ha en fin söndag, hoppas jag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Gud vad du skrämmer mig. Nu ska jag ALDRIG mer gå ut och gå! Vem vill bli gråhårig,liksom ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Sv till Camilla: Och vad är det för fel på att vara gråhårig...om jag får be!!! ;)

    Fin-fina leddikor, Carina! :D
    Och oror dig inte för de gråa håren. De är oxå ett bevis på att du levt ett långt och innehållsrikt liv. Liksom rynkorna. Men såna har du ju inte. :)

    Kram och godmorgon vännen! ♥

    SvaraRadera
  7. Ännu en anledning till att emigrera - jag blir inte alls så gråhårig när jag går ut och promenerar. :-D
    (Det verkar snarare ske när jag ligger och sover på natten...)

    SvaraRadera
  8. Ops, ni har det rätt kallt nu va? :)
    Dina fräcka skor påminner lite om Batmans golfskor. Ja, undertill i alla fall.

    SvaraRadera
  9. Bra skor men jag står gärna över halkiga promenader även med dubbar. Kram

    SvaraRadera
  10. Sv: "Det händer här hemma" är en tillfällig blogg, som äldsta dottern och jag gör tillsammans till de två bortresta döttrarna, för att dom ska se vad vi gör här hemma! Konstigt att du kommer in på den...ska tala med äldsta dottern, som kan sånt!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  11. Härligt att dottern kommer hem,förstår din längtan :)
    Wohoooo,sååå coolt foto på dig hihi
    Ha en skön Söndag/Kram ♥...

    SvaraRadera
  12. Det känns så otroligt tomt när något av barnen är borta, man känner sig halv på något sätt!
    Härligt kort på dig;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  13. Sv: På så sätt var det bra att jag velade i köpet. :)

    SvaraRadera
  14. Tog äntligen beslutet att införskaffa ett par Icebug... kommer till butiken så är min storlek slut!!! Tror jag blir galen :(( varför ska man vela så in i norden...

    Ha en finfin söndag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Ha, ha det ser kallt ut! Tur vi har plusgrader här men jag e gråhårig ändå:-)

    SvaraRadera
  16. Varför försvinner mina kommentarer som jag skriver här? DET lärde jag mig inte på kursen igår... ;(

    SvaraRadera
  17. Låter som ett par bra och praktiska skor:-))
    Här i söder behövs de dock inte då vi har grönt gräs och plusgrader sen en tid tillbaka!

    Grått hår??? Det har jag inga:-)))

    Kram cecce

    SvaraRadera
  18. Poppis och bra skor. Slut i butikerna här i stan. Fast nu är det barmark, trist och tråkigt tycker jag som vill åka skidor.....
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  19. Snacka om att krångla till det! Här i skåne kallar vi det gympadojjor. I det här fallet med "norrlandssulor" (det där sista hittade jag på alldeles själv ;) )

    SvaraRadera
  20. Visst är skorna superbra!?
    Vi har lika, lika fast mina skos ören är väldigt mycket kortare. De har visst varit lite ohyra på dem och gnagt av snörena. Jäkla tur för ohyran att de lät bli själva skon!!! ;)

    Ännu en fördel att vara blondin och korthårig. Allt man har på och i huvudet rymma i en mössa. ;)

    Sv. Visp och visp, det är mer som en omrörare...

    Kram

    SvaraRadera
  21. *skosnören* skulle det stå....

    SvaraRadera
  22. Skönt att få hem lillgumman♥
    Tänk den dagen dom flyttar på riktigt.
    Oj vad tårarna ska rulla ner för kinden :(
    Å så söt du är på bilden :)
    Kramen goa granne♥

    SvaraRadera
  23. Haha :) Är det isen eller har du målat??
    Kramen!

    SvaraRadera
  24. Sådana skor vill jag nog oxå ha.

    SvaraRadera
  25. Var inte ledsen du har ju så fina skor och håret det går att färga det vet jag många som gör :-)

    Tack för skrattet det lättade upp denna gråmulna dag :-)

    Kram

    SvaraRadera
  26. Jo...det är ju av största vikt att ha rejäla skor när det är halt ute..själv kör jag på med mina arbetsskor..det funkar bra...gick ut med ett par vanliga skor där en dag när jag trodde det var isfritt..det var som att åka skridskor det..fick slira mig hem igen där halvvägs mot spårvagnen och byta skor...!
    Blev ett o annat grått hårstrå som tittade fram där med plötsligt ;)

    SvaraRadera
  27. Blir bara mer å mer sugen att investera i icebugs, köpte en tidning där de testats så får se om jag slår till i veckan... KRAM!

    SvaraRadera
  28. Det måste va kanonbra med såna skor i den här jäkla halkan. Ska titta efter såna.
    Tack tack tack för tipset ang. bildöverföringen.
    Nu funkar det igen!

    Ha en fin vecka nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  29. Ytterligare ett bevis för att motion är farligt ;-)Hårresande minst sagt!

    Kram

    SvaraRadera
  30. Man får vara tacksam över att håret sitter kvar ;))))
    Ju äldre man blir ju glesare blir det och sen växer det ut på alla andra oönskade ställen.
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
  31. Hi, du e ju rolig du!
    Var det så kallt??
    Här är det bara plusgrader & tråkregn! :(
    & nå´ra skor med dubbar behövs då rakt inte!

    SvaraRadera
  32. Nååå...har du/ni börjat titta på flygresor till Skåneland?! Jag planerar liksom att ha en bloggträff här på tidig vårkant! :)
    Puss & Kram och sov gott! ♥

    SvaraRadera