onsdag 9 januari 2013

Minigran

I fredags fick jag ett ryck och klädde av julgranen. Sedan var jag till Fröken Grön (blomsteraffär) och köpte en tulpanbukett och lite... julsaker?! Jaa... det var ju halva priset!
Så vips hade jag en gran igen. En minigran i plast.
Tomten på bordet och tomten längst ner till höger fick också följa med hem.
Fast nu är det också bortplockat. Julsakerna har gått i ide, och nu är det nedförsbacke mot våren. Tjooohoo!!
 
Dagens kloka…
Varje uppförsbacke har sin nedförsbacke

24 kommentarer:

  1. Ja, nu siktar vi in oss på våren i stället och ser framåt!

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  2. Får nog ta en sväng efter jobbet på slut rean :) kanske hittar man en tomte på halva rea priset :)) har ju varit i sjukstuga hela 5 dagar hi hi missat nåt kanske!? Nu mot jobbet!! Kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Idag har vi julgransplundring i detta hemmet!
    Julgranen har gjort sitt och det ska faktiskt bli skönt att bli av med den:)

    Ha en fin onsdag!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Ja,du är julen ett minne blott.
    Men var lugn...snart ska allt fram igen ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. ...och snart är det Påsk! ;)
    Morgonkram!

    SvaraRadera
  6. Hos oss har dagen blivit 23 minuter längre och tempen är över noll. Är det vår då?
    Det är väldigt smart att köpa julsaker nu, jag fyndade 2 st glaskulor med belysning (till fönstret). Fast det var ifjor, förrfjor.

    SvaraRadera
  7. Alltid kul att fynda! Snygga grejer dessutom. Men jag vet en som kommer att klaga över att du plockat bort julen. Men jag tror bara hon är avis, hon längtar tills bocken försvinner. :)

    God morgon!

    SvaraRadera
  8. Oj... Men än har jag några dar på mig att gruva mig i form för undanplockningen... :-)

    sv: Dom hade nog övervakningskameror på toaletterna också, glömde kolla...

    SvaraRadera
  9. Men Herre Gud kvinna, vad du shoppar loss .....

    ;)

    SvaraRadera
  10. Waooo så fina ...
    /Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Man ska passa på att köpt julsaker EFTER julen, då sparar man massor av pengar;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  12. Och här står tomtar, gran och annat kvar och ler lite hånfullt. De sa igår att de ville krypa tillbaka in i vrårna, men deras "hyresvärd" lyssnade inte riktigt...:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Hoppas att det rullar på fort i nedförsbacken för nu vill jag ha vår!!

    SvaraRadera
  14. Kanoners att fynda julsaker nu ;)

    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Du är för rolig du, som köper gran i januari...
    Här har alla julsaker åkt ut och första tulpanbuketten har nästan vissnat, men nu ser jag fram emot våren!
    Här har ju varit plusgrader ända sedan jul, men nu spår dom lite kallare väder...vi får väl se!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Sv: Vi har egna arbetskläder. Eller nja, de är jobbets så skulle jag sluta en dag och kläderna är i ett hyffsat skick så kan det hända att de vill ha tillbaka dem. En del tvättar dem på jobb, det gör inte jag. Vi har ingen speciell tvättmaskin till personalen och jag har sett vad som stoppats i de andra maskinerna... ;)

    (vi får 600 till arbetskläder vartannat år har jag för mig, vi har bara några få modeller att välja mellan och lite olika färger på outftarna)

    SvaraRadera
  17. Klokt val att shoppsa julisar efter jul. Jag köpte en fin lucia häromdagen som genast fick rumsarrest i en jullåda.
    Man får skratta hur mycket man vill åt hundarna :))))
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  18. Det är bra att fynda julsaker efter jul på rea , men oftast har man inte den lusten att köpa sånt nu. Fina saker !
    Jag har också plockat bort julsakerna för några dagar sen , bara julgardinerna kvar . Måste köpa nya för här har vi andra mått på fönstrena än i huset .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  19. Nog känns det att det börjar gå mot ljusare tider.
    Men här står granen grön och grann i stugan...nja, det var väl att ta i och säga att den är grön och grann. Mer grådassig av damm...
    Kram

    SvaraRadera
  20. Lite nya julsaker till halva priset är ju inte dumt alls! Då har du något nytt att packa upp om snart ett år.
    Kram!

    SvaraRadera
  21. sv: "Inte den röda väskan" innebär oftast en lite kortare lokal tur inom Spanien.
    :-)

    (Liiite långsam med svar, men en lite kortare lokal tur inom Spanien ger mindre tid för bloggen :-D )

    SvaraRadera
  22. Ja här är det bara gardinerna kvar, orkar bara inte stryka nya gardiner...sååå lat!

    SvaraRadera
  23. jag hittar alltid nån julgran på halvaprisetrean:) men julen är bort hos mej den städade jag bort innan nyår hade bara stjärnorna kvar i fönstren men nu är även dem borta:) nu har jag bara två amaryllisar kvar som påminner om julen :) å tulpaner är så fint

    SvaraRadera
  24. Såå fina!!
    Skulle oxå vilja utöka mitt julsortiment lite. Eller i alla fall förändra. Synd jag har så långt till "Fröken Grön"!

    Kram!

    SvaraRadera