onsdag 16 december 2009

Granen

I dag har vi varit och köpt de sista julklapparna och det tog nästan hela dagen.
Ja, vi hann ju med en god lunch och lite kaffe också...
I kväll när grabbarna var på hockeyplan så bakade Sandra en saffranskaka och jag klädde granen.
Vi klädde ju alltid granen tillsammans förut men förra året lät det:
- "Måååste vi hjälpa till och klä granen?"
- "Ja, men det gör vi ju alltid tillsammans"...
- "Kan inte du klä den själv?"
- "Nää, det kan jag inte! Nu hjälps vi åt! Det är tradition"!
Vi har slutat med den traditionen nu *snyft*.
Hur granen har sett ut har ju ändrats med åren.
Innan vi fick barnen så hade vi bara glitter och röda kulor.
Sedan (med barnen) kom tomtar, pepparkaksgrisar, kristyränglar, kottar och smällkarameller i alla dess färger.
Och allting hängde i midjehöjd :)
Sedan blev det bara kulor och stjärnor i silver, inte bara i midjehöjd utan i hela granen :)
Och i år har vi faktiskt en vit gran.
Säga vad man vill om smällkarameller, men jag kan faktiskt sakna det.
Kanske inte smällkaramellerna i sig :) men allt pyssel och barnens stolta min när sakerna skulle hängas upp...*snyft*

3 kommentarer:

  1. God morgon i stugan! Jag brukar klä granen dagen före julafton, men i år blir det ingen gran, pojkarna är inte lediga så jag ids inte, men på min gran är det numera bara rosa/cerisa kulor :) ha en fin fin dag, tingeling

    SvaraRadera
  2. Idag var det tänkt att jag skulle köpa de första men nu jäklas ryggen .... IGEN! Gomorron! :-) Kramar

    SvaraRadera
  3. Åååå,jag vill också ha en vit gran.
    Ha det bra och puss på dig!

    SvaraRadera