måndag 14 december 2009

Varmt vs Kallt

Jag är en ”frössahare” och gillar värme.
Avskyr att frysa, svettas gör jag nästan aldrig.
Men ändå så gillar jag vinter, ett par minus grader och lagom mycket snö, då är vintern perfekt!!
Lite konstig blandning kan tyckas (gilla värme, gilla vinter)
Men jag tror man måste vänja sig med kylan.
I dag har det varit – 6 grader och fruktansvärt kallt!!
Och på torsdag ska det bli 15 grader kallt.
Herregud vilken chock för kroppen!!
Vem har inte gjort som på bilden?
Jag har!!
Fast på ett broräcke...
Tror t.o.m. att jag gjort det två gånger?? (måste fråga mamsen)
Otroligt korkat!!
Till mitt försvar kan sägas att det var länge sedan….

10 kommentarer:

  1. Om jag minns rätt så gjorde Syrran också så en gång...eller var det jag...nä,det måste ha varit Suss.
    Ha det bra och puss på dig!

    SvaraRadera
  2. När jag var ute och gick i morse så hade jag motvind, jäklar i mig vad kallt det blåste! Det är verkligen tvära kast med vädret, inget mellanting direkt! Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Som barn måste man ju testa vad saker och ting går för! Och fullt begripligt att man kan behöva testa två gånger för att vara på säkra sidan.

    SvaraRadera
  4. hihi jag lärde mej att man inte skulle göra så genom å sen en annan på vår gård fastna med tungan :) aj :) Nu har det kommit lite snö här hos oss, få se hur mycket det hinner bli tills i morgon...
    jo du nu susar jag på för fullt, har lite svårt med stoppen i höga farter, hihi... Ha en fin fin kväller :) *tingeling*

    SvaraRadera
  5. Haha!Tur att det hände för länge sen=D Jag har oxå gjort så=D
    Vill oxå bara att det ska vara liite sn o liite kallt. Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, du är inte ensam om att vara korkad ... När jag kommer in här är du i gott sällskap ;-D Kramar

    SvaraRadera
  7. Hihi ser så skönt ut (kan inte låta bli att tänka på filmen "Dum dummare")
    Sv: jag tog bara torskblock o lade i en smord form och så spritsade jag potatismos runt och kryddade med salt o citronkrydda. Sen "färdig" dillsås och in i ugnen. Blev galet gott men nästa gång provar jag räk/hummersås. tror det är en höjdare med. good luck! kramar i kylan! ;)

    SvaraRadera
  8. Nej nu ljuger min syster ...igen...jag har ALDRIG fastnat med tungan. Mycket på min kropp har fastnat i olika sammanhang men aldrig tungan!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Har aldrig vågat göra så. Kanske skulle ta mod till mig och testa... ;)

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Jag har också suttit fast - både här och där :-) Lyktstolpe, broräcke, snöskyffel är grejer jag minns. Det var ju lite lurigt, för man fastnade ju inte på ALLT man slickade på...
    ;-)
    Kram

    SvaraRadera