måndag 22 februari 2010

Dagens tänkvärda

Ett vänligt ord
kan hålla en varm
hela vintern.

8 kommentarer:

  1. Kramelikram och sov gott vännen...det blir mina varma ord till dig, goa vän, mitt i vinterrusket och kylan! =)

    SvaraRadera
  2. Varma ord: eld, sol, varm sand, kaffe, te...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanske....det är åtminstone värt ett försök.
    Men det är svårt när det är 25 minusgrader ;)
    Jag hoppas att du kan hålla dig varm i dag om jag säger:
    Du är fin.
    Du är snäll.
    Du är ödmjuk.
    Du är en bra mamma.
    Du är en bra vän.
    Du är en bra fru.
    Du är bäst!
    Också får du en stoooooooooooor kram av mig.
    Blev du varm nu?
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin text!
    Har du förhört tobbe än?
    Du kan väl säga hur många rätt han hade! :P
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Som det är nog behöver man nog inte bara ett fint ord...håller med Camilla där ovan :)
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Det var ett klokt och bra budskap!
    Du frågade mig om nya betygssystemet. Så här tycker jag:
    Först och främst tror jag att alla system kan vara bra OM de används rätt! Det nya med fler betygssteg skulle kunna underlätta till viss del. Idag känns det som om det godkända betyget är för "stort" från nästan underkänd till vnästan väl godkänd. Alla har vi haft G+ eller VG+ på uppgifter. Som det ser ut ska dock de nya betygen INTE vara "plusbetyg" utan ha egna kriterier. Därför vet jag inte om det kommer underlätta betygsättninge eller göra det än mer komplicerat! Den som lever får se!

    SvaraRadera
  7. ... hm ... varför fryser jag då så himla mycket :-) Kram

    SvaraRadera