söndag 30 maj 2010

Eurovisionsschlagerfestivalen

Jag är inte speciellt intresserad av Eurovisionsschlagerfestivalen men tycker så klart att det var tråkigt att Anna och Sverige inte kom med.
Lite förvånande faktiskt, eller vad vet jag, jag såg ju inte ens festivalen…Free Basic Smileys
Jättemycket förvånande är det som Aftonbladet skrev i fredagens tidning.
Man jämför Annas ”fiasko” med bl.a. händelser som när Regalskeppet Vasa förliste och slaget vid Poltava.
Men herregud vilka jämförelser!!
Hur var det nu då? Vann rätt låt?

22 kommentarer:

  1. Ohhh när, rätt låt vann inte! Som vanligt! Fattar inte att alla andra kan ha så fel! ;)
    Jag gillade inte låten och jag gillade inte hennes sätt att sjunga. Men, men...smaken du vet...Nä, mitt hjärta klappade för Belgien!, Danmark, Norge...ja, där var många andra mycket bättre låtar än Tyskland!
    Du...ha en underbar mors dag! =) KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag gillade Tyskland :) En låt med karaktär...


    Ha en underbar dag idag på Mors dag <3

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  3. Såg det inte ... Vill lyssna på musik inte glo :-)
    Grattis på Mors Dag :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte Danmark var bäst,ha en bra morsdag!kram på dig

    SvaraRadera
  5. Jag höll också på Danmark. Fast Tyskland var helt ok (tyckte jag då, nu minns jag inte hur nån låt lät...)
    Mest impad över Spaniens första framträdande - hur klarade dom att genomföra det under dom omständigheterna?

    SvaraRadera
  6. Såg den inte alls. Drack rödvin istället och njör i goa vänner sällskap istället. Kram

    SvaraRadera
  7. Nja,men jag tyckte om Danmarks låt mer.
    Hoppas att du har haft en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Svenska folket röstade själv fram Anna. Vi får skylla oss själv.
    Jag såg Tysklands bidrag, när de vunnit. Såg aldrig tävlingen. Jag tror att hon var full. Hon såg så ut och låten var konstig.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Titta inte eftersom inte Sverige var med, sen har jag inte så stort intresse av det längre. Kram Madde

    SvaraRadera
  10. Va!?! Vasa och Poltava??? Vad var det för ett pucko som skrev så???

    Annars så sov jag mig igenom stora delar av slutet igår. Rumänien var bra när jag var vaken.

    SvaraRadera
  11. Jag tittade inte...tycker att Annas låt var helkass från första början.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Rätt låt vann!! Klockrent!! =)

    SvaraRadera
  13. Jag tycker absolut att rätt låt vann.
    Sen är det så klart jättesynd att inte fina Anna och Sverige var med.

    SvaraRadera
  14. Nej rätt låt vann inte enligt mig! En låt som vinner Eurovision ska ha mer festlighet i sig! Typ som Danmarks eller Islands...

    SvaraRadera
  15. En av de bättre låtarna vann. Tyckte många var bra, men hade egentligen ingen favorit. Har hört vinnarlåten några gånger idag, tycker den växer!!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Måste ärligt säga att jag ogillar att man totalt nedgör en människa bara för att hon inte går vidare i en meloditävling som är totalstyrd av allt annat än musik!!! Det är orättvist att använda ordet fiasko eller misslyckande i detta sammanhang!!

    SvaraRadera
  17. Jag var lite för trött igår för att verkligen lyssna på låtarna, men Tysklands var helt okej! Är det inte alltid så i Sverige att vår låt är favorittippad och någon annans fel när vi inte går och vinner?

    SvaraRadera
  18. Också komemr då jag som är totalt ointresserad av mello, inte ens sett en deltävling faktiskt!
    Tröttnade för nå+t år sen då alla öststatsländer röstade på varandra oavsett melodi och sen dess har jag inte tittat en sekund! Men såg i tidningen idag att det var Tyskland som vann, ROLIGT :-) Kram Carina

    SvaraRadera
  19. Ha ingen aning, slötittade bara. Vilken skum jämförelse=D Kram

    SvaraRadera
  20. Jag gillade Danmarks bidrag bäst, men Tysklands blir nog mer o mer ok med tiden.

    Måste säga att det var en mycket märklig jämförelse.....
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  21. Ingen aning eftersom jag inte alls sett på det.

    SvaraRadera
  22. Jag kollade inte o jag ska ALDRIG mer kolla ;)
    Jädra Skitprogram, bättre dom där "halliballi-la-la-länerna" håller det där för sig själva...
    (JAG tjurig? Nejdå ) ;)kram

    SvaraRadera