måndag 17 maj 2010

Syttende mai

Säga vad man vill om våra goa grannar, men fira sin nationaldag, det är dom bäst på!
Grattis Norge!

En norrman kommer in i en affär och ser ett blankt cylinderformat föremål på en hylla. Han frågar då expediten vad det är för någonting. Expediten svarar att det är en sak som man kan förvara varma drycker i så att de håller sig varma och kalla drycker så att de håller sig kalla.
- Oj va bra det låter en sån vill jag ha, säger norrmannen.
Nästa dag på jobbet frågar chefen norrmannen vad det blanka cylinderformade föremålet är för nånting. Norrmannen berättar då att föremålet håller varma drycker varma och kalla drycker kalla.
- Det låter ju jättebra, säger chefen och passar samtidigt på att fråga vad han har i termosen.
- Idag har jag två koppar kaffe och en isglass i den!

11 kommentarer:

  1. :D Den var riktigt bra och som gjord för denna dag!

    SvaraRadera
  2. Haha ...
    I Sverige är vi rasister om vi sjunger nationalsången på skolavslutningen?!?!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. He,he ... det är inte lätt här i livet alla gånger!
    :)

    SvaraRadera
  4. Jaaa....det var väl bra tänkt...eller...? ;)
    kraaam

    SvaraRadera
  5. Ja... Och vad var problemet?
    ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahahaha!! (Men du var först!!) Och vet du, jag hade tänkt döpa inlägget till Syttende Mai - precis som du gjort - men vågade inte pga att jag kände att jag inte behärskade stavningen riktigt...Go´kväll!! ;o)

    SvaraRadera
  7. Ha ha!! säga vad man vill om norrmännen men fira sin nationaldag - DET kan dom!!

    SvaraRadera
  8. Hahaha, den var bra!! Guben har ju kusiner i Norge och de har berättat för oss hur de firar denna dag stort och festligheterna kan hålla på i flera dagar.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  9. Hehe, det är rätt... bara mobba dem!

    Sv: Givetvis kom ägget först. Detta ägg lades av ett hönsliknande djur och det skedde en mutation som blev dagens höns. Tror du inte att jag funderat på det? ;)

    SvaraRadera
  10. Som sagt...det är bara på att fira dom är bäst på ;)
    Du....du har något hos mig :)
    Du....jag kommer strax före sju.
    Du....god morgon!

    SvaraRadera
  11. Vilken termos...!!! Den är ju superbra...
    =D
    kram

    SvaraRadera