torsdag 13 maj 2010

När lillan kom till jorden…

♪♫…det var i maj när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol...♪♫

Det här är en tia som jag fick av min farmor och farfar
för…sisådär 25 år sedan *host*

"Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart. De som är födda på en måndag är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig och hänsynsfull."

Jag är född i Apans år
Och har, hör och häpna tio tår.
Mitt element är jord,
Och jag bor här uppe i nord.


Oxen trivs bra i färger som utstrålar harmoni ,gillar goda dofter.
Tycker inte om att visa upp sig
Oxen är kärleksfull och beslutsam och tålmodig och kan ha ägandetendenser.
Oxens månadssten är Smaragd

Hursomhelst, när jag var 14 bast,
det var då jag fångade honom fast.

Oxe och stenbock: Ni förstår varandra och det finns därför en god chans att er kärlek ska fungera. Ni vill båda bygga förhållandet på en stabil grund. Här finns chans för en långvarig relation.

Det började verka kärlek banne mig,
kommer ihåg när han för första gången sa;
….”jag älskar dig”

Oxen och bocken fick sedan ett lejon och en vädur,
Det gott folk, kan man väl kalla tur.
I dag får jag ha mina älsklingar nära inpå,
Det är väl den bästa present man kan få….

15 kommentarer:

  1. Ja må hon leva, ja må hon leva......
    Ett fyrfaldigt leve för...........25-åringen

    Grattis Carina!!
    Måste komma ihåg att gratulera din granne också, dessutom har Bea namnsdag idag. Det är mycket nu:)

    Ha en härlig dag med allt vad det innebär/grattiskramar

    SvaraRadera
  2. Men älskling....inte visste jag att du var en sådan poet.
    Coolt!
    Min bästa vän är poet!
    GRATTIS ÄLSKADE VÄN!
    Vi dyker upp sedan.
    Ha det så bra så länge.(Kramen får du sedan ;) )

    SvaraRadera
  3. Men va underbart :-D Stort varmt G R A T T I S från skånska myllan :-)
    Ha bästaste dagen Carina!

    SvaraRadera
  4. Men vad vackert det va då rakt så jag fick en tår i ögonvrån.GRATTIS GRATTIS PÅ DIN DAG CARINA:kramar.

    SvaraRadera
  5. Mmmm...underbart, kärleksfullt och vackert...precis som du faktiskt! =)
    En stor kram till dig på din födelsedag!! Var det 25, precis som jag...*host,host*?
    Hoppas du får en underbar dag med de dina! <3 Puss

    SvaraRadera
  6. Stort GRATTIS till dig!
    Fast inte visste jag att du var SÅ gammal? Det står ju 1668 på tian... ;-)
    Ha nu en riktigt bra fyllårsdag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis. :)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  8. Ett jättestort GRATTIS! Hoppas det blir en fin dag!

    Jag fick en sedel ur samma serie fast bara en femma. Har kvar den än. Var väl ett par år sedan kanske ja...

    SvaraRadera
  9. GRATTIS..... i massor ;)
    Ha en underbar dag!!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Grattis på den Stora dagen, tjejen!!

    SvaraRadera
  11. GRATTIS, GRATTIS i massor!!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hallå!! Fyller du år!! Grattis på födelsedagen!!

    SvaraRadera
  13. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! Hurra,hurra,hurra,hurra!! Hoppas du fått mycket fint och mycket gott!!Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis på födelsedagen!
    Inte illa av dina farföräldrar att först spara en 10-lapp i en massa år för att sedan ge den till dig. ;)
    Hoppas att din dag har varit toppen!

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har skrivit och ett bamse-stort grattis, lite sent på kvällen, men bättre sent än aldrig och det kommer direkt från hjärtat;))
    Kramizzzzz

    SvaraRadera