onsdag 29 juni 2011

Lite ditt och datt…

… om ingenting egentligen.
Porslinsblommans blommor ser oäkta ut men det är äkta vara och den blommar för fullt.
Vacker eller hur? Doften däremot… hör inte till mina favoriter.
Däremot är det både vackert och doftar ljuvlig om man lägger nyponrosor (funkar säkert minus nypon också) i en skål med vatten.
För en vecka sedan fick jag en bukett…
 och blommorna är fortfarande vackra.

Å maj gadd (som getingen sa när han kraschade in i rutan) vilken tur ni hade som inte missade det här intressanta inlägget.

Dagens kloka…
Det finns inget annat misslyckande,
än att sluta försöka

26 kommentarer:

  1. Stackars getingen som flög in i rutan, den var kul!
    Vackra blommor!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag har en hoya som blommar för fullt...och den doftar underbart. Tycker jag :) Och de är såååå vackra! :)

    SvaraRadera
  3. Men ingen bild på Änglatrumpeten. Varför? ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, har du vita blommor - mina är rosa men doftar inte ett dugg bättre. Min blommar som ett tok nu och jag tycker det kan räcka för i sommar :-)

    SvaraRadera
  5. Väldigt intressant inlägg må jag säga, med bilder på vackra blommor som kronan på verket;)
    Sv: jag ska ner till stan den här veckan, då ska jag köpa materialet till gjutningen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Här blommar också porslinsblomman, och den luktar riktigt gott ;-) Kanske olika, på olika sorter?!
    Det var mig ett MYCKET intressant inlägg, så det så, hihi.Ska testa nyponrosor i vattenbad!
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jättefina blommor!
    Ja, onsdag idag o jag har en bättre dag!

    Ha en härlig sommardag! Kramar

    SvaraRadera
  8. Porslinsblommor är otroligt vackra men doften är inte helt i min smak heller. Men man får hålla sig på avstånd...

    Kram

    SvaraRadera
  9. Min porslinsblomma fick gå i graven för jag tålde inte doften från blommorna. Och den blommade så klart hela tiden bara för det, jag som aldrig annars får några blommor att överleva.

    SvaraRadera
  10. Å maj gadd, vilka fina blommor!
    :)

    SvaraRadera
  11. Aha, bra att veta om nyponrosor...undrar om gubben tål det...hmm.... =)


    sv: Haha, så kan man med göra.

    SvaraRadera
  12. ja nog kan man säga att de blommorna är fina.. man behöver ju inte snusa på dem.. min porslinsblomma blommar oxå men det är en annan variant än du har...heter raketblomma på svenska...jag har en sån som du har meeen den har inte blommat än!! Varför vet jag inte?? Några tips vad jag skall göra!..oj maj gadd va bra!! Hahah,,,,

    SvaraRadera
  13. Dom ser verkligen overkliga ut, porslinsblommans blommor! Jättevackra!
    Kul getinghistoria!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Grattis! Du har lyckats få upp låset på min blogg :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  15. Jag har antecknat och antecknat. Tack för ett spännande inlägg!
    :-D

    SvaraRadera
  16. Oj, får du dina vasblommor att hålla så länge?! Du skämmer säkert bort dem med vatten och sånt trams. ;)

    SvaraRadera
  17. Å maj gadd vad du är härlig med dina Inlägg!
    Må väl.

    SvaraRadera
  18. Så fina blommor! Jag kom just in efter att ha luktat på alla blommande buskar ute, de luktar så gott på kvällen.
    Jag skulle inte velat stå i vägen för den där getingen:-)
    Kvällen igen! Hur fort kan klocka rusa på egentligen ...?

    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag har oxå en porslinsblomma som blommar just nu. Fast jag tycker inte den doftar något alls...är nog en annan sort.
    Så läckra blommorna från buketten var (är!), är det nå´n slags gerbra kanske??

    SvaraRadera
  20. Porslins blommor är roliga antingen blommar dom som bara den eller inte alls. Kram Lena

    SvaraRadera
  21. vilka fina blommor :)
    och så smart att lägga i vatten :)


    Kramar fina du <3

    SvaraRadera
  22. vilka fina blombilder :) dagens klockord tycker jag om
    Sv: nej det var inte bara vovvarna som tycker det är roligt när barnbarnet är här
    kramar

    SvaraRadera
  23. Porslinsblommor är verkligen vackra men lite overkliga, de ser faktiskt ut som porslin :) Dagens klokord var bra. Kram

    SvaraRadera
  24. Hej
    Hittade dig hos ansepanse och kände att jag måste titta in. Och oj vad fint du har här. Otroligt vackert.

    Och ett liter menageri har du också. Stenbockar är bra, bäst av alla, Jag vet, jag ätr en :)

    Ha det fint
    Kram

    Adresse som kommer här hör till Googlekontot, används inte www.rovie.blogg.se (men självklart måste du inte svara)

    kRAM

    SvaraRadera
  25. Ser nu att jag måste förklara stavningen här. Jag har haft stroke och vänster-handen vill inte vara med

    SvaraRadera
  26. Detta var ju ett lärorikt inlägg;))
    Porslinsblommorna är supervackra, men jag håller med om att doften inte är den bästa;)
    kramizzzz

    SvaraRadera