lördag 4 juni 2011

Tips från mig

Intensiva roliga dagar har vi haft tillsammans, Mr jag och kidsen.
Hotellet St. Giles låg bara ett stenkast från Oxford street. Hotellen i England håller ju inte samma klass som i Sverige men det var helt ok, och läget var toppen!
När det gäller shoppingen så blev mina favoriter Next och Dorothy Perkins. Det omtalade Primarket var iofs billigt men nä...det enda jag "fyndade" där var 10 par sockar för 5 pund.
Att sätta sig ner och ta en fika på Starbucks, är ju inte helt fel och det här var väl ett vänligt sätt att säga att det är rökförbud.
Två musikaler hann vi med, ett måste eller åtminstone ett "bör" om man är i London.
Jag gillade filmen Dirty Dancing och det är nog en fördel om man ska gilla musikalen och We will rock you är en musikteater, som baserar sig på låtar av rockbandet Queen. Sevärd båda två tycker jag, men bäst av allt, om man gillar ABBA, var ändå Mamma Mia som vi såg förra gången vi var här.
Det finns ju en hel del marknader och vi valde att gå till Covent garden...
där fanns det lite smått och gott, bl.a en komiker/magiker som vi bara var tvungna att stå kvar och lyssna på. Han var sååå rolig!! En annan dag åkte vi till Camden town och marknaden där. Camden Market är en galet stor marknad med butiker, restauranger, cafeer, pubar, marknadsstånd och roliga dekorationer på husväggarna. Det var som en egen liten värld på nåt vis.
På några av restaurangerna/cafeerna fanns lite annorlunda stolar...
...och när kvällen är sen och det kurrar lite i magen kan man ju alltid slinka in på restaurangen med stort M (eh...nåja) och läsa kartan och ladda batterierna innan man helt flippar ur...
... så där ja! Nu blev vi normala (eh..??) igen...
Idag har vi packat upp, tvättat, kollat posten, klippt gräset, ja ni vet,  sånt som blir när man varit borta. I eftermiddag/kväll väntas ett stort grillpartaj hos goda vänner men i morgon kanske jag har tid att hälsa på hos er.
Kram och ha en trevlig lördag

15 kommentarer:

  1. Ni verkar ha haft härliga dagar i London.
    Jag och sambon åker dit i Augusti.
    Camden Market har jag aldrig varit på, så där blir det ett besök.
    Hade gott!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni haft det :-))) Tack för alla bra tips ;-)
    Mums med grillat!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst ja.....har länkat till dig och det "braiga" inlägget, för att förenkla att skriva kommentarer.
    Hoppas det var ok? :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig resan ni fick!
    Och tack för alla bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åååh vilken mysig resa ni haft :) jag var i London på skolresa när jag gick i nian och det var verkligen en upplevelse :)

    SvaraRadera
  6. Härligt! Dirty Dancing har jag sett i London och eftersom det är en av mina favvisfilmer alla kategorier gillade jag musikalen också. London är en mysig stad.

    SvaraRadera
  7. Det låter som ni haft det helt underbart och hunnit med en massa! Visst är det något visst över Camden Market...
    Snart åker ju en annan och hoppas på en helt underbar resa.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Blev lite tokigt med min adress men testar igen. :)

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig resa ni haft!! Välkommen hem igen! Ha det så bra! kram Maria

    SvaraRadera
  10. Tack för härliga bilder o ni verkar ju ha haft det toppenkul, måste säga att ni är för goa på bilden, du o dotra, jaaaa, den nedre bilden är ju bäst tihi;))
    kramizzzz
    gunsan

    SvaraRadera
  11. Åh vilken härlig semester ni ser ut att ha haft! Du fattar inte hur grymt sugen jag är på att åka nu! Musikal ska jag nog "lura" med Batman på, den med Queen hade han nog gillat

    SvaraRadera
  12. Ser ut som ni har haft det hur bra som helst.
    Men visst är det som så att, borta bra men hemma bäst? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Vad mycket ni har hunnit med och vad mysigt ni har haft det :-)

    SvaraRadera
  14. För en som gillar storstadsliv och shopping måste det ha varit en underbar resa! Och så kul att barnen också tyckte om det!
    Men ändå, skönt att vara hemma, va?
    Helgkram, Monica

    SvaraRadera
  15. Så härligt ni verkar ha haft det! Jag har aldrig varit i Londin, men det känns som det är hög tid nu snart!! =)
    (Välkommen hem!)

    SvaraRadera