onsdag 15 juni 2011

Tjo…

…vad det var livat i holken.
Våra mesar till grannar har fått tillökning.
Vi har hört hur det har ”kvittrat” där inne och sett hur föräldrarna haft fullt upp med att samla mat. Igår tog vi oss friheten att kika in en snabbis
(f ' låt det kanske man inte ska göra sign smileys)
och se där låg alla söta blåmesungar, snart flygfärdiga.
(Vill bara säga att matinsamlingen och kvittrandet fortsatte efter att vi "hälsat på")
Nästa år funderar vi på att sätta en webbkamera i holken.
Eller blir vi anmäld för hemfridsbrott då?

21 kommentarer:

  1. Åh vad söta! Hur många snodde du med dig hem? Jag försökte plocka på mig nykläckta ankungar i helgen men fick inte tillfälle... :)

    SvaraRadera
  2. men å vad söta :)
    du kanske kan få bli inneboende :)

    ha en fin dag <3
    kramar

    SvaraRadera
  3. Å, så söta! Klart ni ska ha en kamera i holken, lite Big Brother-känsla sådär ;) Sätt i en när ungarna hoppat ut, blåmesar får ju ofta fler kullar... :)

    SvaraRadera
  4. Gud så söta.
    Men lite dåligt med färger,tycker jag.
    Kanske vi ska "he" dit Fanta och Zingo dit? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Oh så underbart söta :-)
    Det var jätteproblem med att kommentera hos dig. Fick upp att jag skulle logga in, gång på gång. Men nu verkar det funka igen :-)
    Go förmiddag :-)

    SvaraRadera
  6. Som jag alltid ha sagt.... allt smått är gulligt :)
    Solar du i dag? :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. Men så söta då....där har de små livet det mjukt och skönt.
    Det går nog åt en hel del mat för att mätta alla munnar.

    Solen kikade just fram hos mig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj, vad många de var...ser lite trångt ut för dem:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Vad treligt!
    Ha en fin dag! Kramar..

    SvaraRadera
  10. På Elias skola så satte de en webkamera i boet.Ungarna tyckte det var jättekul att följa utvecklingen.

    SvaraRadera
  11. Det var fina grannar och den grannsämjan varar nog.......

    Kram

    SvaraRadera
  12. Söta! I alla fall nu. När dom kläcks är dom ju så lagom gulliga :-)

    SvaraRadera
  13. Sv: Jag hoppas det... men vi har många stora fåglar som kastar lystna blickar på dem. :)

    SvaraRadera
  14. Så du är en sån som tyvkikar in i sängkammaren??!! ;D
    Sv.Näää, man ska inte skämma bort gubbarna. ;D
    kram

    SvaraRadera
  15. Dom är ju sååå söta !

    SV: Jag har självklart full förståelse att du inte ville göra ett nytt inlägg om utmärkelsen och hade inte heller räknat med att du skulle göra det eftersom det blir liksom kaka på kaka. Men jag ville ge dig den kram-utmärkelse i alla fall för jag tycker så mycket om dig och din härliga blogg.

    Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll Carina !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  16. Ljuvligt liv du har din Holk....ligger där så sööööta hoptryckta tätt, tätt, tätt. Vilken glädje för fågelmamman att ha dem så nära, för snart står de säkert på egna vingliga ben....ger sig ut i det fria & då blir det inte lätt att hålla ording på dem alla.
    Nu ska du ha det så bra, var rädd om dig!
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  17. vad spännande och roligt med de små
    kramar

    SvaraRadera
  18. Haha, storebror ser dig;)
    Underbart söta era mesar till grannar;)
    Kram

    SvaraRadera
  19. För att vara så mesiga, är det rätt mycket liv i dem! Snarare mysiga än mesiga, skulle jag säga...
    Nej, varför skulle ni bli anmälda när "Big brother" kan sändas på TV?
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  20. Men så söta, en rikig storfamilj;)

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  21. Se men inte röra är det som gäller. Ibland inte ens se... Men de är ljuvliga!

    Kram

    SvaraRadera