tisdag 26 maj 2009

Allergi

Det har ju skrivits lite om allergier här. Både om hösnuva och, märkligt nog, om öl allergi??? Det där sista lider jag inte av men för övrigt finns det gott om allergier i vår familj. Vinner gör Sandra. Eller det är ju fel ordval. Ska säga, mest drabbad, mest synd om i stället. Eftersom hon är allergisk mot getingar och jordnötter så bär hon alltid med sig en adrenalin spruta för att ta vid en ev. reaktion. Jag ber till gud att den aldrig ska behöva användas men det är en trygghet att ha den. Det finns ju faktiskt dom som är allergisk utan att veta om det och skulle reagera vid t.ex ett getingstick. Då är ju vi bättre rustad. Alla runt Sandra känner till hennes allergi, och att hon har sin medicin i fall hon behöver hjälp. Jag hittade den här filmen så den ska jag visa hennes vänner i undervisnings syfte. (ha ha) Ni kan ju också kika på den. Se och lär.
">

3 kommentarer:

  1. Ni har gjort det toppen-bra med att sköta alla hennes allergier! Det är många gånger jag tänkt på er och hur bra ni fixat allt. Det krävs en hel del, men det är väl nått man lär sig när man är drabbad. Öl allergi var en konstig allergi!! ;D

    SvaraRadera
  2. Vad kul med en film! har faktiskt inte sett såna sprutor förr, bra initiativ!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig, Carina.
    Hoppas vi aldrig behöver använda sprutan.

    SvaraRadera