fredag 15 maj 2009

Penseér


Alla planterar och leker grävling (nåja inte alla kanske) men nu har jag också gjort lite fint. Efter jobbet åkte Ulf och jag och köpte lite penseér på blomkrukan. Både till svärfars grav och till oss själva.

I morgon är det Grundsunda dagen(Husumdagen) Hoppas verkligen att det blir fint väder. Tobias önskar regn, godisregn. Sandra ska uppträda med Grease gänget och sen ska hon ansiktsmåla barn. I fjol var Bodils minicirkus där. Hon hade bl.a en gris som spelade fotboll, en gås som räknade på kulram och en kakadua som flög sin kos. Det var väl inte riktigt meningen, men den kom tillrätta sedan i alla fall. Men nu läste jag för ett tag sen att Bodil hade dött.
Själv ska jag roa mig med att jobba så det blir inga aktiviteter på "byn" för mig.

2 kommentarer:

  1. Har du sett "Rännstensungarna"? "Akta mina blommor!" Det är precis så man får säga nu när Änglatrumpeten (min enda i år!!!) har åkt i krukan och dahliorna fått mojsa till sig i jorden; släppte ut mina bedårande hundar på altan och de kom in SÅÅÅ NÖJDA med sin fångst: var sin dahliaknöl i munnen. Direktplockade från nyplanterad kruka!!!!
    What to say, wath to do?
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. oj då, har hon dött. Det var ju inte allt för länge sedan jag såg henne på tv.
    Hon var gäst hos Roger, Titti och Gert.
    Roger var as rädd för kakaduan.
    Själv går jag väl på en sväng runt byn.
    Gå...vad jobbigt det lät.

    SvaraRadera