torsdag 7 maj 2009

Jobbar kväll

Övervägde att krypa ner i sköna sängen efter att barnen åkt iväg till skolan/prao. Men bäddade den i stället så nu har jag faktiskt fått lite gjort här på förmiddagen. Jobbar till 21.30 i kväll och det är ju så där. Enda fördelen är väl att man får sova längre på morgonen, men annars jobbar jag hellre dag.

Härligt väder i dag så nu hänger det tvätt på tork ute. Herre gud, vad skulle man göra utan tvättmaskin? Gå i skitiga kläder förmodligen. Om man som jag har en son och en dotter så märker man lite skillnad när det gäller kläder. Sonens kläder blir smutsiga. Framförallt för att hans dyra fina cykel inte har någon bakskärm. Varför ingår inte det när man köper en sån dyr cykel va? Det ska inte va nån bakskärm säger han när jag hotar med att köpa en om han inte slutar köra i ler pölar. Och vad gäller dottern så hinner hennes kläder inte bli smutsig för det går inte att ha samma kläder två dar på raken. Så om dom inte hamnar i tvätten så ligger dom och dräller överallt på hennes rum. Räknade till elva plagg en dag. Suck!

Fast bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.
Nu ska jag fixa lite lunch innan jag åker i väg. Ha en bra dag!

3 kommentarer:

  1. Jo, VAD skulle man göra om man inte hade tvättmaskinen. Jag har oxå tvättat för fullt, det är så kul när man äntligen kan hänga tvätten ute. Och ja, pojkarna skitar ner sig mer än töserna. Ha det bra !

    SvaraRadera
  2. Grattis på namnsdagen, älskade vän.

    SvaraRadera
  3. Har du så slarvig dotter?? Kunde jag inte tro? :) tonåringar...

    Grattis igen på din namnsdag!!

    SvaraRadera