tisdag 14 juli 2009

Bensinsnål körning

Efter lunchen i går kom Papsen & Mamsen och när dom åkte fick jag för mig, av någon konstig anledning,( kanske för att det behövdes) att klippa gräset.
Vår gräsklippare läker lite bensin så det är alltid tomt i tanken när den stått ett tag. Så jag sa till U när han tankade den:

– Fyll inte så mycket. Stopp det räcker!
- Men det här räcker väl inte?
- Jodå, det räcker.
- Nä det här kommer inte att räcka!
- Joooo, det räcker! Jag kör ekonomiskt. Eco Driving you know…
- Jag ställer dunken på ett visst sätt så jag ser om du smyg tankat.
- Kommer inte att behövas. Det räcker.

Sedan när jag började klippa tänkte jag, nu måste det bara räcka. Jag som var så säker. Så oj, oj, oj vad det gick undan. Jag halvsprang för jag tänkte att om jag "rappar" på så är det större chans att jag hinner innan jag får soppatorsk. Skynda, skynda, tjosan vad det gick undan. Rekord! Har aldrig gått så fort att klippa. Någonsin. Puh! Svettigt! Grannarna, om dom såg mig, tänkte säkert men herregud!! Har inte människan semester?? Men det gick lite prestige i det hela förstår ni. Jag kunde ju inte bara ha fel när jag varit så kaxig. När jag var klar, något andfådd, så kollade jag i tanken. Liiiiiite fuktigt var det där nere. YES!
När jag kom in sa jag:
– HA, gå ut och kolla tanken, vetja!! Här ser du en som har feeling…

Efter middagen så drack vi kaffe hos goda grannar. Gött det med!
Livet är väl för härligt...

2 kommentarer:

  1. Om du nu har semester..
    Vad gör du framför datorn 7.54?
    Sov, jänta...Sov!!!

    SvaraRadera
  2. Hehehehehe, du e rolig du! Du fick ju gratis fettbränning på köpet!

    SvaraRadera