fredag 17 juli 2009

Inredning. Tema lampor

Lampor tillsammans med mattor är något jag sällan köper. Tråkiga saker tycker jag. Ändå är det här med belysning en hel vetenskap. Det finns experter som kan det här och vet precis hur belysningen ska vara för att det ska vara så optimalt som möjligt. Jag trycker på knappen och "varde ljus och det "vorte"(blev) det" Och blev det inte så, ja då är glödlampan trasig!!

Den här har jag i sovrumsfönstret, den är lite rolig tycker jag. Köpt på korgen, en butik i Ö-vik. Den till höger är köpt på Åhlens och har en fot i ek. Ek är ett träslag jag är svag för.
Nej, Ulf är inte gjord av ek! Men älskar han ändå :)













På Ellos finns/fanns den här som skiftar så härligt beroende på ljuset.
Ovanför en byrå hänger den här från IKEA.(hö.bild)
Finns det nån som inte har en enda grej från IKEA?











I dag lyser den största lampan av dom alla. Solen. Så nu ska jag ut och njuta av värmen. Vet ni att de sägs att en människa producerar lika mycket värme som en 40w glödlampa. Undrar hur många w solen är på....

1 kommentar:

  1. Många fina lampor är det, men den vackraste är nog solen.

    SvaraRadera