torsdag 23 juli 2009

Ibland...

... har dygnet för få timmar. I går var en sådan dag, den bara svischade förbi. Jag målade brädorna på stolarna.
Papsen var snäll och kom förbi med en massa lådor med skruvar som jag skulle få, som jag behöver när brädorna ska skruvas fast igen. De gamla var jätterostiga. Men, tyvärr var det inga som passade. På OK kostar en skruv 3 kr styck!! Rena rånet. Det blir till att köpa nästa gång vi åker till gubbdagis.

Sandra och hennes vän J bakade en rabarber paj och Tobias och hans vän gick till skogs- brynet här bredvid och plockade detta:
Det här är väl sommar…
Efter middagen som bestod av köttgryta och ris, så bjöd S & J hit S på paj-fika och film.

T & S cyklade till discgolfbanan för att spela en runda.
Och jag snodde ihop en blåbärskaka, målade baksidan på brädorna och efter det tog Ulf och jag en promenad.
När vi kom hem så hade ungdomarna kommit hem och smakat av kakan men det blev en bit till oss också. Sedan var det dags för Ulf att åka iväg på jobbet.

3 kommentarer:

  1. sv; tack för öppentiderna ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du bjöd min dotter på lunch i dag.

    SvaraRadera
  3. och paj i går.
    och för säkert mycket mer.
    Tack för allt.

    SvaraRadera