onsdag 29 juli 2009

Pica pica

När jag höll på med middagen skulle Tobias gå ut på altanen för att duka.
Men han kom in fortare än kvickt, för den här äckliga lilla varelsen flaxade omkring där inne.
Dum i huvé var han också!
Flera av skjut dörrarna stod öppen men han flög bara in i dom som var stängda. Pucko!!

Vi andra höll oss på behörigt avstånd (ville inte gärna bli attackerad av en stressad, galenpanna till skata) under tiden försökte Ulf "putta" med sopen för att hjälpa honom ut. Skitit på golvet hade han också gjort (oförskämt) det fick Ulf fixa bort. Jag vägrade!
Sedan kom Ulf in och informerade oss om att skiten innehöll små vita larver. Jaa, meeeen jättebra!! Tack för infot! Nu blev jag jättesugen på att äta tacos...

Ja, det var väl liiite synd om han också (skatan alltså) men jag gillar inte skator, men den här reklamen, den gillar jag :)
">

2 kommentarer:

  1. Ni kunde ha lånat ett bur av oss och göra skatan tam:)
    Nu är det med det där med en bur eller ett bur. Jag har hört att det heter en bur,men det låter inte rätt,så jag säger ett bur.
    Det åter bra!

    SvaraRadera
  2. Jag kan med bestämdhet tala om att det heter ETT BUR och ingenting annat!!!!!!!!
    Sig.best. form = ett bur
    Plur.best. form = buren
    Plur.o.bets. form = de där burarna
    Eller om man önskar (på norrländska)= burä´
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera