fredag 3 juli 2009

Plopp

Körde igång efter frukosten med tvättning, renbäddning, städning och hade tänkt hinna sååå mycket idag när solen lyser med sin frånvaro.
Pyttsan!! Va fel jag tänkte. Grabbarna hittade på att dom skulle fara och åka gocart och då hittade jag på att jag kunde följa med och gå och klippa mig.
Så blev det och sen hade mannen några (tråkiga) ärenden på stan och jag hade inga ärenden så det var bara att vänta snällt. Suck!

Till sist blev jag lite trött på att vänta snällt (hungrig var jag också) så jag ringde och frågade: är ni klaaaar snart eller??? Jag skulle ju behöva hem och dammsuga!! ( ja jag vet, vilken otroligt korkad kommentar) men så sa jag i alla fall.

När dom till sist kom så låg det en plopp på mitt säte. Vad är det här då? Visserligen en dum fråga, för jag såg ju att det var en plopp. En liten ursäkt för att du fick vänta sa min man och log. Jag tryckte i mig den lilla goda chokladbiten och det gjorde underverk för mitt låga blodsocker, och jag var tvungen att le tillbaka.

Nu har vi grillat, ätit och jag har ruschat bort det mesta och renbäddningen kan vi hjälpas åt med sa min man. Han är för underbar. God tvåa efter ploppen :)

2 kommentarer:

  1. Jag säger då det.
    Ulf vet hur man uppvaktar.
    Jag tror jag måste skriva det jag tänkte skriva förut.
    -Jag .... .. .... ... .. ...!!!!
    Du fattar va :)
    Love you!

    SvaraRadera
  2. Plopp är väl det godaste man kan tänka sig, och då lakrits såklart ! Är helt såld på dom.
    Städa hinner man göra till vintern är min filosofi, ingen annan tänker ju liks hjälpa till så....
    ha det gott
    kram kram

    SvaraRadera