tisdag 20 juli 2010

Anabola

Alltså, humlorna måste vara dopade i år.
Dom är ju gigantiska!!
Jag blev attackerad när jag satt på altanen.
Först flög han in i stolen och liksom knockade sig själv. Och sedan flög han rakt emot mig som en kamikazepilot. Jag sprang in och hann med nöd och näppe stänga altandörren.
Jag smög mig sedan ut med vapen kameran för att fota odjuret.
Och, ja ni ser ju själva vilken jätte!!

Ni kanske förstår att jag var vettskrämd modig som närmade mig detta anabola irriterade odjuret för att få en bild.
Men ”a blogger gotta do what a blogger gotta do”
Kanske lite svårt att uppskatta storleken utan någon jämförelse. Men om jag säger så här ;
Tänk globen…

17 kommentarer:

  1. Ja, de är verkligen stora i år och betydligt ilsknare än vad humlor brukar vara ...
    Modiga du :-)

    SvaraRadera
  2. Vi har nog klarat oss bra från dessa helikopterstora flygfän! :)

    SvaraRadera
  3. Är du i Stockholm? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Shit, en 08-humla är inte att leka med! Ack du modiga kvinna... Du ser kanske ner på mig för att jag inte fotograferade fladdermusen? Ledsen att göra dig besviken, jag tänkte på mig själv och vårdtagaren där och inte er....
    God morgon!

    SvaraRadera
  5. Det är jku rena helikoptern! men jag läste i tidningen att värmen gjort att många insekter är just många men också stora.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja du nog är dom stora alltid, Alex kom faktiskt bärande på en i vingen och _hur_ han lyckades klara sig från att bli bränd/biten/stungen det vete fasiken =) men min son A är inte känd för att vara rädd av sig...

    SvaraRadera
  7. Herregud.. Trodde det var i real size du visade upp honom..

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att dom är ganska söta :) Kram på dig

    SvaraRadera
  9. Haha, ja, tänker man globen då j***lar ;-), men jag håller med, tycker både getingar, humlor, bromsar och myggor är värre i år, riktiga plågor är dom!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Näe, inget växthus, tomten är för pluttig. Men vi drömmer om ett, och en större tomt, kanske där jag tom kan ha häst igen, och får och höns...
    Trodde aldrig att JAG skulle vilja ha växthus men oj vad jag vill!
    Om du odlat mycket för så kanske jag skulle behöva lite av din erfarenhet, känns som om vi famlar ganska mycket i mörkret här ;-)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Du har rätt. De är gigantiska.

    SvaraRadera
  12. Sv: Jag har en massa konstnärliga blombilder på datorn, men eftersom jag försöker mest ha humor i bloggen så är det lite svårt att få in dem. Haha

    SvaraRadera
  13. Helt gigantisk ju. Fattar att du blev rädd.

    SvaraRadera
  14. Isch, ja vi har några stycken bumlingar här också, men det som är värre tycker jag är getingarna, de har jag nästan inte sett än, men hörde på radion att de är på väg....
    kramizzzzz

    SvaraRadera