fredag 30 juli 2010

Härliga sommar

Igår tog vi en motorcykeltur till Järnäs skärgårdscafé.En del åker båt dit……andra vindsurfar dit.Det verkar jobbigt tycker jag.Där borta bor visst Stig... ...ingen vi känner, men den här skylten är bekant.Den har jag tagit kort på förut. Visst är den fin?
Här sitter vi och väntar på maten. Eller inte jag, för jag har gått ur bild.Men maten var värd att vänta på. ”Havets tallrik”Vi såg solen……och ett kastat ankareSedan satt vi och såg ut över havet, och här var jag kvar i bild. Men då var det någon annan som gått ur bild. Suck! Tänk att det ska vara så svårt att samla hela ”skocken” Det är inte mycket som slår en ljum sommarkväll vid havet och doften av saltvatten.
I love it!!
JAG VILL INTE ATT SOMMAREN SKA TA SLUT!!
När vi kom hem hade sonen och en kompis tagit ett paket grillkorv, lite räksallad och en dricka ner till havet. Så mycket mer behövs inte för en trevlig stund när det är sommar.Jo, förresten sa jag det, jag vill inte att sommaren ska ta slut!!
Snälla snälla sommar stanna!!

19 kommentarer:

  1. Tyvärr känns det som att sommaren börjar att ta slut.Trots att jag har fyra veckor kvar av min semester :(
    Men vilken kanon dag vi hade igår.
    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Good morning!
    Ja tyvärr så börjar det lida mot sitt slut, men än så ska det väl komma fler fina dagar.
    Järnäs Klubb har jag varit till några gånger, några kompisar hade stuga där uppe. Minns att jag tyckte det tog en evighet att ta sig dit, plus att det var så jävulskt mycket brems där.
    Ha en bra dag/kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint det var där och maten såg ju underbar ut !! Dit har jag aldrig varit.
    Jo visst känns det som att sommaren går mot sitt slut, finns ingen återvändo tyvärr.
    Nu får vi väl hoppas att det kommer några fina dagar i augusti att njuta av. De dagarna har jag ledigt tror jag :) Alltså blir det inte många dagar fint då typ..
    ha det gott
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar dag!
    Sol, hav, massor av mat och vänner - kan man HA det bättre?
    :-)

    SvaraRadera
  5. JAG VILL INTE HELLER ATT SOMMAREN SKA TA SLUT! fÅR NÄSTAN LITE PANIK BARA VID TANKEN!!! sNÄLLA STANNA!
    Vilka helt underbara bilder du tagit från er mysiga kväll! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Snälla snälla sommar....stanna kvar;))
    Håller med dig, det går så fort, kan inte sommaren få vara lite längre, tänk om man fick bestämma själv;)
    Vilket härligt ställe, där har jag aldrig varit, men det känns ju lite lockande måste jag säga o tallriken sen, mjam mjam;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. Nä vem vill att sommaren ska ta slut. God morgon. Den tallriken såg himla god ut. Kram Madde

    SvaraRadera
  8. NEJ!!! Än är det sommar kvar!!! Det vill jag tro iallafall...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken tallrik och vilken mat! Det ser verkligen både gott och nyttigt ut.

    Vill för övrigt inte tänka på att det snart är augusti...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är kanske ICA-Stig som bor där?! Tänk om du missat en kändis?
    Batman hade älskat den där tallriken (med innehåll) tom jag som inte gilar sånt tyckte det såg smarrigt ut. :)

    SvaraRadera
  11. Sommaren är kort..... Viss känns det onekligen som att den "riktiga" sommaren är över nu och de eventuella sommardagar som nu kommer är "rester"...

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara foton! Och jag håller med att sommaren får gärna stanna länge! Här i Finland har vi haft konstigt väder de senaste dagarna, men kanske det har varit lika hos er. Åska flera nätter, kraftig åska och inatt stormade det oxå vansinnigt när åskan kom.

    SvaraRadera
  13. Jaså det är ni som snott solen, för den lyste med sin frånvaro idag :) Kram

    SvaraRadera
  14. Jag ska jobba Måndag och Tisdag natt i Husum :)Det ska bli riktigt skoj :) Kram

    SvaraRadera
  15. inte jag heller, sommar, snälla, stanna kvar
    kramar

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder :) Brädsegling har jag testat på en gång. Gick väl sådär. Åkte mest som en thepåse upp och ner.

    SvaraRadera
  17. Men vilken läcker rätt Ni har ätit. Blir jättesugen trots middag för en timma sedan.
    Ligger denna plats i Sörmland eller är bilderna tagna under norrlandsresan?

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig tur ... nä, jag vill också ha kvar sommaren även om jag tycker om hösten också ... Det får vara vilken årstid som helst bara jag får vara LEDIG!!!!
    Gomorron Carina :-)

    SvaraRadera
  19. Vilken smarrig tallrik!! Ser verkligen gott ut! Och jag vill inte heller att sommaren ska ta slut...herregud, vi är väl värda bättre än det halvårs mörker vi har framför oss. Nä, hoppas på en LÅÅÅNG och VAAARM och SOOOLIG brittsommar!!

    SvaraRadera