söndag 25 juli 2010

Kubb

Har precis kommit hem från goaste vännerna. Ätit och druckit gott och haft en trevlig kväll med många skratt.
Vi spelade spel och kunde vi hålla oss för skratt.
Men våra gubbar skrattade och tyckte det var sååå roligt av nån konstig anledning…hrmf!!
Nog om detta, visar en bild på den vackra himlen i stället.

Dom har bra smak våra vänner, titta vilka oootroooligt fina bestick dom har.
Fast egentligen tror jag att det är mina bestick.

Vi spelade kubb, vuxna mot barn, med varierande stilar.
Här graciöst.


Här med vibrato.

Kast utan?? pinne.

Kast med fel hand.Det slutade oavgjort.
Här har jag dokumenterat hemresan.
Jag och Sandra på moppen och grabbarna befann sig lite mycket längre bakom oss på cyklarna.

Husums resecentrum by night

Här är det mest mörker

Och sedan var vi hemma.
God natt!
Eller Godmorgon om det passar bättre!

19 kommentarer:

  1. Tusen tack för en jätte rolig kväll.
    Hmm...rolig och rolig....Ja,det var roligt framtill vi började att spela "Så det kan låta" ;)
    Puss på dig och God morgon!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilka härliga bilder! Känns som om det var lite vin involerat i ert kubbspel, eller ni har såna konstiga regler där uppe? :)

    SvaraRadera
  3. Vilken helkväll! Härliga bilder! =)
    Klart att det måste vara dina bestick! Står ju ditt namn på dem juh...=)
    Ha en go' söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahahaha, du är rolig. Fina kast stilar.
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Haha, vilken stilstudie. Läste hos Camilla att ni sopade banan med gubbarna ... eller ja, nästan i allafall :-)

    SvaraRadera
  6. En bra och trevlig kväll med många personliga stilar ;-)

    SvaraRadera
  7. Sv: Haha, nej vi står på rätt håll och kastar pinnarna hela tiden. Däremot gör vi så att när vi fällt de första omgångarna med kubb så ska de kastas tillbaka så att man måste fälla dem en gång till. Men det gör ni kanske med?

    SvaraRadera
  8. En riktig helkväll, det hade jag med. Kram Madde

    SvaraRadera
  9. Ja du, mycket kan hända när man ätit god mat... ;)
    Men fotade du i mörkret? Var det så smart? :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kubb e roligt men inte om man råkar träffa någon i skallen :-( ... Han fick väl skylla sig själv som sprang fram så där!
    Ha de! Lena / Boppan

    SvaraRadera
  11. Som jag undrade hos Camilla, är du väldigt kort eller är hennes karl typ skitlång? (kan va kortet som e taget så också) ;) kram

    SvaraRadera
  12. Ni måste ha hela andra Kubb-regler än vi här i Skåne av bilderna att dömma... ;o)

    SvaraRadera
  13. Hahaha! Vilka stilar!

    Snygga nattbilder också :-)

    SvaraRadera
  14. Sv: Jag såg det i efterhand med... ett g i blogga. :)

    SvaraRadera
  15. Vilken tur att du fick åka med dottern hem, kanske skulle ha blivit lite vingligt med cykel...eller??
    Jag är en sån som ingen vill ha med i sitt lag när det ska spelas kubb, undrar varför;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. hej Camilla!!! Hoppas att vi kan ses NÄSTA GÅNG...vi kommer uppåt...
    Ser bilden på himlen...vi såg öven det...i natt när vi åkte..eler sent i gårkväll... Satt i billen och det var åt fel håll...så jag kunde INTE ta nåra bilder...men det var fanstastiskt fint och lite ovanligt...
    Kram!!!

    SvaraRadera
  17. Härliga stilar på kub-spelarna;)
    Carina-besticken verkar ju lite misstänkt tycker jag, hmhm.

    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. jag har kommit på att jag kallade dej för CAMILLA...IGEN....Förlåt!!! OM vi hade träffats LIVE...nu när vi var uppe..då hade de ALDRIG hänt!!!

    SvaraRadera