söndag 18 juli 2010

Längtar…

I kväll kommer "gumsan" hem. Hon har varit borta i evigheter 5 dagar.
Hon har varit hos pojkvännen och hans familj i deras stuga.
Men nu förstår jag om hon längtar efter mamsen och vill mysa med henne också.
Och kramas.
Och skratta åt vår humor som bara vi kan.
Och höra mig skråla sjunga ”du vet väl om att du är värdefull” så där som bara jag kan.
Säga ”sopmamma” när jag säger ”skräpunge”
Och kramas… sa jag det?
Ja, herregud!! Jag förstår om hon längtar…jo då så att…

20 kommentarer:

  1. Och lura dig själv....jo...det kan du ;)
    Ha det bäst!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. visst är det ljuvligt när ens unge kommer hem efter ha varit borta ett tag. Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Sv: Har man semester ska man njuta av varje minut,inte sova bort den ;)
    Kunde bara inte somna om efter David kom hem :(
    Ska på stan och shoppa idag :)
    Och nä....jag kommer INTE att prova kläderna ;)
    Ha det bäst!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Haha kvinna, det är fem dagar! Hur ska det gå sen när hon flyttar hemifrån. :)

    Sv: Han är bara väldigt intresserad av matlagning.

    SvaraRadera
  5. Klart hon längtar efter mamma!!!

    SvaraRadera
  6. Jodå, nog har hon saknat dig även om hon inte vågar erkänna det. Ha ett riktigt kramkalas nu!
    Kramar.

    SvaraRadera
  7. Hihihi...undrar vem som längtar mest...=)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Är det HON som längtar?? :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vet precis vilken känsla du pratar om ;-D

    SvaraRadera
  10. Visst är det mysigt, och värdefullt, när även dom vill kramas, umgås, skratta och vara nära. Njut så länge det varar, förhoppningsvis för alltid ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fem dagar kan gå väldigt långsamt ibland...
    :-)

    SvaraRadera
  12. Härligt med kärt besök. Vår dotter åkte hem i dag men hon kommer ju igen. Redan nästa helg så jag klagar inte!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Det fina med att åka iväg är att inse hur mycket man saknar de där hemma ;) underbart att det är så /kram

    SvaraRadera
  14. Det var jobbigt när Bea åkte hemifrån nyligen, men en tröst är att jag snart får träffa henne igen!
    Jag tror att man aldrig vänjer sig, hon har bott i E-tuna fem år nu, men att skiljas åt är lika jobbigt fortfarande.
    Haha, vilken positiv och upplyftande kommentar, ignorera den;))
    Kram

    SvaraRadera
  15. Stackars skräpunge som var tvungen att vara borta från allt det där i hela fem dagar...

    SvaraRadera
  16. Klart att man saknar dom om dom så bara är borta över natten. kram

    SvaraRadera
  17. Klart att hon längtar;) hoppas att ni fick en riktigt mysig kväll;)

    Idag har jag haft en sån där Lovisa-längtan, sån där så det liksom piper i magen, men dagarna krymper ihop och rätt som det är så står hon där o vill ha en riskaka med skivad banan, keso o kanel ;)))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Fårstår att du varit helt upptagen med "mammakänslor" :-)
    Gomorron

    SvaraRadera
  19. ... hrm, jag menar ju FÖRSTÅR ...

    SvaraRadera
  20. Godmorgon! Ha tre bra dagar, vi "ses" på onsdag! =) Kramen

    SvaraRadera