måndag 21 oktober 2013

Blåmärke

Kolla min blåning
(varför blir det rödkrus under blåning? Det heter väl så ju?!)
Det ser ut som ett hjärta.
 
Passar ju perfekt! Jag gillar ju hjärtan.
Skills att slå sig så det liknar ett hjärta.
Eller...
det kanske inte är så skills att slå sig överhuvudtaget...

*Update; här säger vi "blåning" om blåmärke. Rättstavningsprogrammet protesterar med ett rött krusat (rödkrusat) sträck under ordet. Blåningen uppkom efter ett fall från en byggställning.
 
Dagens kloka…
Sannolikheten för att någon ska lägga märke till en, står alltid i proportion till klantigheten i ens uppträdande

20 kommentarer:

  1. Stackare! Men det var ett fint hjärta! Ja, förutom, att det råkar vara ett blåmärke på ditt ben.
    Klommermaja! :)

    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  2. Vilken lårkaka! Hoppas det försvinner snabbt.

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  3. Hm, skills, blåning, rödkrus???
    Jag förstår så mycket som att du har ont och jag tycker synd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag håller med mamma... många konstiga ord här idag. :)

    Tur du har foto på det, saknar du den sen så kan du ju tatuera in den för evigt! Hehe!
    Natti!

    SvaraRadera
  5. Har varken hört det ena eller det andra. Blåmärke. Punkt. ;o)
    Men...VAD har du gjort????? Det förtäljer inte historien...

    SvaraRadera
  6. Ett ord förstår jag inte här... Klommermaja??? :-)

    Men vad har du gjort? Ramlat ner från arken???

    SvaraRadera
  7. Ajajaj.. det måste ha gjort förbenat ont!
    Den lär nog snart skifta i regnbågens färger ;)

    Ha en fin vecka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Uschiamej, det där ser ont ut! Har du stött i någon kant eller? Men du är ung, det går över fort!
    Försiktig kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Ajajaj!!! Dylika blåmärken är jag bekant med. Jag hade zebramönster utefter hela baksidan av kroppen, när jag ramlade utför trappan.
    Hoppas du repar dig och så är det ju tur att det inte är bikiniväder just nu.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej där!
    Jag ska försöka börja skriva lite igen i min blogg.
    Väntar bara på en ny bloggdesign.

    SvaraRadera
  11. Shit vilket blåmärke, vad har du råkat ut för? Halkat på en isfläck eller?
    Kram♥

    SvaraRadera
  12. Men det var inte litet ..ajjjjj
    Du måste vara rädd om dig !!

    SvaraRadera
  13. Sv: Ah, du finns där med! Jag glömmer ofta bort att det bara är att ta ett foto och slänga upp. Men jag försöker att skärpa mig. :)

    SvaraRadera
  14. VA?! Inget nytt?! Hoppas att blånaden lagt sig! :)

    Psst! Om fyra dagar ses vi! :D

    Kram och goderafton fina! ♥

    SvaraRadera
  15. Ajaj vad ont vad har du gjort?

    SvaraRadera
  16. Du slår dig med stil minsann:-) Fast det där måste gjort ont....

    Hoppas det läker snart!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  17. Fy sjutton för blånader! Man tror man slår ihjäl sig. Jag bröt en tå häromdagen och jag förstår inte hur alla fula ord kom ut ur min mun - min son ropade från sitt rum
    -Sa du något lilla mor?
    haha..tokont!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  18. Ajajaj..vilken tur du hade! Kunde varit mycket värre. Så sa de till mig då jag satt där med en axel ur led och ett brutet nyckelben.
    Jag hade också velat ha ett blått tröstehjärta :-)

    Hoppas det snart är läkt

    Kram

    SvaraRadera
  19. Men aj!! Fats jag håller med om att du har skills!!

    SvaraRadera