fredag 25 oktober 2013

Trevlig torsdag

Mina goa "systrar" kom ju på middag i kväll igår.
Jag är ingen stor fan av matlagning och jag är definitivt inget kock-ämne, dessutom gick jag av nattskift igår så då är man ju så där lagom mossig.
Min bloggvän Diana rådde mig att göra något lätt men gott.
Äsch, jag som hade tänkt göra något svårt och äckligt
Det fick bli paj, sallad och...
pepparkaks cheesecake till efterrätt.
Igår var det ju faktiskt exakt två månader kvar till jul.
 
Dagens kloka…
För hungern är inget bröd hårt

22 kommentarer:

  1. Det lätt väl hur gott som helst :-) Paj brukar vara ett säkert kort!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför krångla till det. Även det enkla kan vara supergott. Kram

    SvaraRadera
  3. ALLT det du lagar är sååååååå gott. Jag har ätit hos dig sååååååå många gånger och har älskat din mat.Så även denna gång. Fan vad mätt jag blev. Tusen tack för en kanon kväll♡
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. ALLT det du lagar är sååååååå gott. Jag har ätit hos dig sååååååå många gånger och har älskat din mat.Så även denna gång. Fan vad mätt jag blev. Tusen tack för en kanon kväll♡
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. ALLT det du lagar är sååååååå gott. Jag har ätit hos dig sååååååå många gånger och har älskat din mat.Så även denna gång. Fan vad mätt jag blev. Tusen tack för en kanon kväll♡
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är kanske lite trög ibland Camilla men nu var du lite VÄL tydlig med tre kommentarer, hihi.
      Tack! ♥

      Radera
  6. Camilla verkar ha hakat upp sig... För mycket av det där flytande, månne? ;-)

    Såg himla smarrigt ut :-)

    SvaraRadera
  7. Låter som måltid som jag skulle ha uppskattat till fullo!
    Pepparkakscheesecake är ju så gott! Det var något med den 24e i går som gjorde att julkänslorna startade! Såg det i många bloggar och även hos mig själv.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Hej. Jag är övertygad om att alla var så nöjda. Pepparkaks cheescaks längtar jag efter. Kan vara nåt till nästa helg då vi har gäster. Tack för det.
    Fredagskram

    SvaraRadera
  9. Det där låter hur himla smarrigt som helst och inte alls speciellt "lätt" i mina öron.
    Du nämner inget om dryck...
    men jag är 100% säker på att sådan också bjöds ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi drack lite också. Blir ju så törrt annars ;)

      Radera
  10. Paj går i alla lägen och det är gott!
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  11. Mummsigt med pepparkaks cheesecake <3
    /Fredagskram

    SvaraRadera
  12. Paj är en av mina favoriträtter! Både som "mat"paj och dessertpaj!
    Och så dessutom trevligt sällskap - det kan inte bli mycket bättre...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Oh, länk länk länk! :)
    Camilla verkar inte riktigt nykter än... Fast jag är inte förvånad. ;) Hihihi!
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  14. mmm gott ,paj går i alla lägen, me like. Kan tänka att ni hade en härlig kväll med massor av babbel och bubbel . ha en fin fredag. Kram Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för en underbar kväll på alla vis! ♥
    Supersmarrigt och helt galet trevligt!
    Vi ses snart igen!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Sv: Åh, jag vill ju veta vad vi ska! Nu flinar du lite ondskefullt "hehe" och Camilla verkar lite orolig över blåsten idag. Vad ÄR det vi ska göra egentligen?!
    Ni vet att jag har höjdskräck va'?! Och att jag aldrig, aldrig kommer att åka i en linbana! Vavava? Ni vet det va'?!
    *jisses*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det du Afrodite? kommentaren är lite otydlig, men det kanske inte va nåt viktigt ;)

      Radera
  17. Paj är ju jättegott så det där ordnade du bra!
    Hoppas att du har en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Tusen tack för en otrolig god middag!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åhhhhh så gott! Dina gäster blev säkert väldigt nöjda :-)

    Kram

    SvaraRadera